Félrefordítások

Olvastál, hallottál egy csinos kis félrefordítást valahol? Küldd el a felrefordit@gmail.com címre!

Lájkoltatás

Nyelvről, értelmesen

Kedvenc nyelvi portálunk a Nyelv és Tudomány - nyest.hu, mert értelmes dolgokat írnak nyelvi témákról. Érdemes olvasni őket.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Ezt most találtam (sajnos olyan régi az oldal, hogy nincs https, csak http): l... (2024.01.14. 08:36) Nagyon régi klasszikus: használati utasítás
  • TippMikszáth Kálmán: A "bit of a trouble"-t én úgy értelmezem, hogy "Ön is volt életveszélyben?" (2023.12.23. 10:35) Zűrös ügyek, epikus túlzások
  • inkerton: OK, de ha karácsonyi töltelékről van szó, akkor miért úgy folytatódik a beszél... (2023.01.09. 16:50) Húsos pite kristálycukorral, porcukor helyett
  • SzZsoel: De a világért se tegyük ezt nedvesen, nehogy a végén az áram b@sszon meg minket. (2021.01.15. 18:22) Dugja meg a terméket!
  • Kit Fisto: Látom, hogy van itt egy alapvető probléma. Angolt nem mindig fordítunk szó sze... (2020.03.10. 08:11) Eperszőke?
  • Konok: A saját konyhámban is van egy.. (2020.02.17. 13:29) Jósági üszögmenntes Acél
  • Nemvagyegyedul: Akárhányszor nézem újra,(sokszor), mindig újabb félrefordítások tömkelegét tal... (2020.01.11. 23:05) A Szaturnusz, az unikornis és a tejföl
  • arncht: a venasszonyok nyara semmivel sem magyarabb, mint az indiannyar. az egyik neme... (2019.08.16. 09:55) Indián nyár
  • Leiter Jakab: @VikMorroHun: Nem értem ezt a mondatot, bocs: "senki sem használta az általad ... (2019.07.27. 09:51) Fizetési sapka
  • inf3rno: Én pont most próbálok rákeresni arra, hogy mi a tököm az a kötőhártya zsák. Pe... (2019.07.24. 14:19) Pislogjon! Ne pislogjon!
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: @sTormy: Pl. a szájszuronyos istállólégy. (2019.06.26. 14:13) Obamát folyton félrefordítják
  • virgo: A wheeler dealersben még nem láttam olyan részt, amiben ne fordítottak volna f... (2019.05.23. 08:59) Bogaras

Gyakori címkék (teljes lista a végén)

24 maraton (6) agatha christie (5) agymenők (3) állítólag... (8) általános hiba (95) amatőr (5) amerikai foci (5) angol (2235) az elit alakulat (3) az elnök emberei (4) a felreforditas nyomaban (3) a mentalista (15) a szökés (3) a szürke ötven árnyalata (6) band of brothers (3) biblia (4) bkv (10) blackadder (4) bones (11) californication (4) cím (72) criminal minds (4) csengetett mylord (4) csillagkapu (8) csi lv (33) csi miami (22) csi ny (17) dalszöveg (3) desperate housewives (4) doctors (4) doktorok (4) doktor house (18) dokumentum (5) dr csont (10) elírás (6) étlap (22) everwood (4) family guy (3) fekete vipera (4) felirat (88) fifty shades of grey (6) film (374) fordítógép (38) francia (41) friends (49) garfield (6) gilmore girls (15) google (4) gyilkos elmék (5) gyűrűk ura (5) hamis barát (65) használati utasítás (18) helyszínelők (45) helyszinelok maraton (8) hirdetés (13) hírek (8) hogfather (5) holby city (3) holland (3) horvát (5) house md (19) how i met your mother (3) hunglish (21) idézet (6) index (18) internet (100) ismeretterjesztő (123) jag (8) james bond (4) james verseny (18) játék (4) jóbarátok (54) joey (3) kaliforgia (3) káromkodás (3) képpel (207) képregény (8) kiadvány (11) kiejtés (9) kifejezés (4) könyv (197) kvíz (19) latin (5) law & order (4) lengyel (3) letterman (3) lord of the rings (4) lost (5) magyarról (130) married with children (5) máshol írják (7) mást jelent (322) máv (4) miami helyszínelők (5) miért éppen alaszka (5) monk (6) mythbusters (7) ncis (8) német (105) nem félrefordítás (16) nem fordította (13) név (123) nincs ilyen szó (40) northern exposure (5) obama (3) offi (6) olasz (12) orosz (19) pratchett (5) prison break (5) programajánló (5) rádió (4) rajzfilm (53) reklám (23) rém rendes család (4) román (4) roswell (7) saját hiba (12) sajtó (363) sherlock (6) simpson család (17) sorozat (483) south park (9) spanyol (9) sport (6) star trek (7) supernatural (3) számítástechnika (4) szavazás (6) szerkezet félreértése (70) szex és new york (3) szinkron szerda (9) szívek szállodája (12) szlovák (3) szoftver (35) szótár (5) szóvicc (4) született feleségek (5) termékcímke (17) tévéműsor (91) the mentalist (15) the pretender (3) the simpsons (15) the x files (5) tolmács (9) top gear (14) true blood (3) tükörfordítás (232) újrajátszás (4) véleményes (173) videóval (8) x akták (5) you rang mylord (4) zene (17) Összes címke

A maihoz hasonló nap

2009.12.07. 14:28 Leiter Jakab

zs brékingje (MTI? a cikk felett ez áll...):

Nem teljes félrefordítás, csak nagyon bántja a fülemet, ahogy csikorog:

Bruce Springsteenről, vagyis a Főnökről azt mondta, "ő az a csendes srác Jerseyből, aki felnőve egy generáció rock and roll költője lett. A maihoz hasonló napon eszembe jut, hogy bár én vagyok az elnök, de akkor is ő a Főnök".

http://index.hu/kultur/klassz/2009/12/07/obama_en_vagyok_az_elnok_de_o_a_fonok/

Egy olyan napon, mint a mai, vagy ilyesmi. A "maihoz hasonló napon"-ból épp csak az a lehetőség marad ki, hogy a konkrét aznapi napról legyen szó, ahogy van. Mti, a washingtoni tudósító, ha ő volt, igazán beszélhetne ennyit angolul. Vagy magyarul.

Springsteen nevét is elírták a hivatkozott sorban, de ezt nem tűrhettem, kijavítottam.

Remélem, a kép ezúttal nem bizonyul túl könnyűnek.

Update: nagy siker ez a cikk, rögtön jött belőle még egy félrefordítás.

szerintünk: (4/5)
szerintetek: (0/5)

46 komment

Címkék: sajtó angol tükörfordítás

A bejegyzés trackback címe:

https://leiterjakab.blog.hu/api/trackback/id/tr481580326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bakker, most küldtem ebből egy másik félrefordítást. Jakab, nem tennéd be ápdétbe?
Philadelphia?
Mondjuk, az túl könnyű lenne...

bio
@bioLarzen: Azok után, hogy ennyi kritikát kaptam mostanában a túl könnyű képek miatt? De jó nyomon vagy...
@Leiter Jakab: most az én készülékemben van a hiba, vagy ez ilyen beugratós "kép", hogy bármit elfogadsz megfejtésnek? Csak mert nálam semmilyen kép nincs a posztnál.
@Llew: Ja, nem hallottad, hogy az extra szolgáltatásokért mától elő kell fizetni?
@Llew: Hát ez furi, én most is látom ... képét, ami egyértelműen arra utal, hogy ..., és ebből következik, hogy ... . Szóval tényleg van itt egy kép, de meg nem mondom, hogy miért nem látod. Az eredetijét viszont nem akarom belinkelni, mert akkor megvan a megoldás...
Hint: a maihoz hasonló nap - plusz még Philadelphia (bio!) jó nyom.
@Mr. Pither: Tegnapelőttől. Te csak bónuszként kaptad meg ingyen ezt az utolsó két napot.
@Mr. Pither: @Leiter Jakab: pedig még az adblockot is kikapcsoltam, de így sincs semmi. A többi posztnál viszont ott vannak. A technika ördöge.
Januártól az lesz, hogy ingyen csak a mássalhangzókat kapjátok meg a posztokból. A magánhangzókért be kell logolni egy fizetős accounttal.
(Lásd még Woody Allen Love and Death: www.youtube.com/watch?v=sJscb0qdlTo - 5:15-től)
@Leiter Jakab: kevés előfizetőd lesz, csak mássalhangzókkal simán olvasható a szöveg. Ami meg nem azt a blog indulás azóta szerzett rutinnal kipótoljuk.
Tessék ránézni a következő posztra, mert tettem egy képmegfejtés tippet és kíváncsi vagyok jó-e. Ha nem akkor sírok, mert eddig sem voltam jó ebben a játékban,de ha ezt sem találom el, akkor végleg feladom.
@Llew: Nem annyira jött át a poénom, úgy látom... De feleségem úgyis mindig mondja, hogy nem azért nem nevet a vicceimen, mert nem érti őket, hanem azért, mert nem jók.
A megfejtési javaslatra már válaszoltam; tulajdonképpen tetszik, és már többször volt, hogy a közönség másik megoldást szavazott meg legjobbnak, nem az enyémet, úgyhogy még lehet, hogy a tied lesz a nyerő.
@Llew: második rész tárgytalan, most olvasom amott
@Leiter Jakab: úgy látom a válaszomban sem látszik, hogy azért nem vettem komolyan a dolgot, bár az tény, hogy félig vakon írtam, mert a cégnél le vannak tiltva a videomegosztók
Hát szó, mi szó a vicc utalásaid sem mindig érthetőek, vagy jók, de a lényeg, hogy legalább a feleségednek van humora.:)
@Leiter Jakab: No igen. Te legalább oly értékes vagy számunkra, mint Iván a hölgyeknek. Persze nem szeretnénk, ha idő előtt osztoznunk kellene a leveleiden. Betűiden. Whatever.
A kép a Szilíciumvölgy környékén készült? Vagy esegleg Szilikonvölgy?
A kép: West Loockerman Street, Dover, Delaware.

Talán, mert elsőként, és pont dec. 7-én (1787-ben) ratifikálták az USA alkotmányát?
@gitáros: A West Loockerman utca ratifikálta elsőként az USA alkotmányát? :D

Amúgy ez az elsőség hogy jön Obamához és Springsteenhez?

bio
@gitáros: Wow. Kellett nekem tegnap triviálisoznom, látom most alaposan bekeményített Jakab! Ha valami Pearl Harboros kép lett volna, arra talán rájöttem volna, de arról bizony fogalmam sem volt, hogy az alkotmányt is ezen a napon ratifikálták...
@bioLarzen:
Igen, a huszonhármas szá, haggyámá... :))

A "maihoz hasonló nap" meg maga az Elnök azért valamilyen kapcsolatot sejtet, nem?
@bioLarzen: Akkor nem a december 7 miatt gondoltál Philadelphiára?
@gitáros: BLOGMOTOOOOR!

Na, huszonhármas száM. Az.

És természetesen az állam ratifikálta ezen a napon az alkotmányt, nem az utca, és nem a város....
@Aphelion: Hát, sadly dehogy... :)
Kultúrbunkó vagyok, de vállalom :)

bio
@gitáros: Tökre érdekelne, hogy milyen nyomon indultál el (kikerested december 7-et, vagy a képet/helyet találtad meg először?)... tanulnék módszertant.

Amúgy ha igazad van, és tényleg a dec. 7-e és Delaware kapcsolata a megfejtés, akkor Jakab szakított a szokásaival, és a kép elnevezésének (springsteen.jpg) nincs köze a megfejtéshez. Vagy pedig csak megint béna voltam, és nem találtam kapcsolatot az énekes és Delaware között.
@Mr. Pither:
Megkerestem a képet neten. :))
@gitáros: Le-nyű-gö-ző. Természetesen ez a megoldás, és azon a vonalon, ahogy leírtad. Gratulálok!
@gitáros:
Na, jó, ez marha viccesen hangzott.

Tényleg megkerestem, és történetesen a városkához tartozó Wikipédia-cikkhez tartozik a kép. Innentől nem volt nehéz.
@gitáros: Ahá. Ezzel én is próbálkoztam, de sajna nem voltam eredményes (meg sajna nem tölthettem vele annyi időt, amennyit szerettem volna... holnap felmondok, komolyan...)

Amúgy ha már december 7, ma 60 éves Tom Waits, akinek a Jersey Girl című számát Spingsteen tette híressé. Ennek inspirációjból készült Kevin Smith első látásra kihagyós, hasonló című filmje.
@Mr. Pither: A poszt címéhez vagy témájához szokott kapcsolódni a kép címe (mert korábban volt, hogy a képet írta le, ami árulkodó volt egyszer-egyszer), de itt most valahogy nem tudtam mit írni - nap.jpg? mai.jpg? Így lett a Főnök...
Esetleg kérdezzétek meg, hogy láttam-e élőben koncerten!
@Mr. Pither: Hát most, hogy így spontán megkérdezted, köszönöm a kérdést és elmondom, hogy történetesen láttam... :).
@Leiter Jakab: Élőben nem láttam őt, de a Michael Jacksonnal (és a pop krémjével) együtt készített "We Are The World" klip és különösen annak workfilmje nagy élmény volt! :)
@Mr. Pither:
Hm... Nem igazán idő kérdése volt, csak az online képösszehasonlító oldalt kellett megtalálni... Az meg gyorsan ment.

@Leiter Jakab:
Nekem mondjuk Springsteen kábé az Isten...
És én is láttam, a Népstadionban, 88-ban.
@gitáros: Link link link link link pppppllllxxxxxxxx
@Mr. Pither:
És ha tudnád, hány fontosabb esetben lett volna szükségem erre a szolgáltatásra... :)
@gitáros: Ez elképesztő. Ezt mennyit fogom használni! Mostmár tényleg csak azt várom, hogy belefütyülhessem a headsetbe a zenét, ami a fejemben jár, és valami hasonló szolgáltatás kidobja a YouTube linket.
Azt hiszem, a következő link teljesen releváns:

www.youtube.com/watch?v=jYbmJSfGGpY

(Jacob's Ladder - Bruce Springsteen és a Seeger Session Band)

:)
Ti eddig nem használtátok a gazopát??? hol éltek emeberek???? Nélkülözhetetlen!

bio
@Mr. Pither:
Zenefelismerő elvileg van:
www.midomi.com

(Sose próbáltam, erős kétségeim vannak... :) De hátha.)
@bioLarzen: Na tessék. A múltkor én ripakodtam rá Lobrára meg TH-ra, hogy ők még mindig könyvjelzőzik a blogokat, amikor van Google Reader, most meg én kapom a lecseszést. Szó se róla, jogosan.

Ezt gazopát hogy nem vette még meg a gugli? Ja, most látom, hogy Hitachi. Akkor azért. De biztos fáj rá a foguk...
@Mr. Pither: Meg nem tudom magyaráézni, miért, de én sem tudtam megszeretni a Readert... A mai napig elgyaloglok mindegyik bloghoz.

bio
@bioLarzen: Na jó, de ők úgy általában a feedolvasó létezésével voltak bajban, ahogy értettem. Amúgy én NAGYON szeretem a Readert. (http://www.segitsunkagoogleaviláguralomratörésében.com)

@forditomi: Ohhhhó. Éééérdekes. Köszi!
süti beállítások módosítása