Félrefordítások

Olvastál, hallottál egy csinos kis félrefordítást valahol? Küldd el a felrefordit@gmail.com címre!

Lájkoltatás

Nyelvről, értelmesen

Kedvenc nyelvi portálunk a Nyelv és Tudomány - nyest.hu, mert értelmes dolgokat írnak nyelvi témákról. Érdemes olvasni őket.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Ezt most találtam (sajnos olyan régi az oldal, hogy nincs https, csak http): l... (2024.01.14. 08:36) Nagyon régi klasszikus: használati utasítás
  • TippMikszáth Kálmán: A "bit of a trouble"-t én úgy értelmezem, hogy "Ön is volt életveszélyben?" (2023.12.23. 10:35) Zűrös ügyek, epikus túlzások
  • inkerton: OK, de ha karácsonyi töltelékről van szó, akkor miért úgy folytatódik a beszél... (2023.01.09. 16:50) Húsos pite kristálycukorral, porcukor helyett
  • SzZsoel: De a világért se tegyük ezt nedvesen, nehogy a végén az áram b@sszon meg minket. (2021.01.15. 18:22) Dugja meg a terméket!
  • Kit Fisto: Látom, hogy van itt egy alapvető probléma. Angolt nem mindig fordítunk szó sze... (2020.03.10. 08:11) Eperszőke?
  • Konok: A saját konyhámban is van egy.. (2020.02.17. 13:29) Jósági üszögmenntes Acél
  • Nemvagyegyedul: Akárhányszor nézem újra,(sokszor), mindig újabb félrefordítások tömkelegét tal... (2020.01.11. 23:05) A Szaturnusz, az unikornis és a tejföl
  • arncht: a venasszonyok nyara semmivel sem magyarabb, mint az indiannyar. az egyik neme... (2019.08.16. 09:55) Indián nyár
  • Leiter Jakab: @VikMorroHun: Nem értem ezt a mondatot, bocs: "senki sem használta az általad ... (2019.07.27. 09:51) Fizetési sapka
  • inf3rno: Én pont most próbálok rákeresni arra, hogy mi a tököm az a kötőhártya zsák. Pe... (2019.07.24. 14:19) Pislogjon! Ne pislogjon!
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: @sTormy: Pl. a szájszuronyos istállólégy. (2019.06.26. 14:13) Obamát folyton félrefordítják
  • virgo: A wheeler dealersben még nem láttam olyan részt, amiben ne fordítottak volna f... (2019.05.23. 08:59) Bogaras

Gyakori címkék (teljes lista a végén)

24 maraton (6) agatha christie (5) agymenők (3) állítólag... (8) általános hiba (95) amatőr (5) amerikai foci (5) angol (2235) az elit alakulat (3) az elnök emberei (4) a felreforditas nyomaban (3) a mentalista (15) a szökés (3) a szürke ötven árnyalata (6) band of brothers (3) biblia (4) bkv (10) blackadder (4) bones (11) californication (4) cím (72) criminal minds (4) csengetett mylord (4) csillagkapu (8) csi lv (33) csi miami (22) csi ny (17) dalszöveg (3) desperate housewives (4) doctors (4) doktorok (4) doktor house (18) dokumentum (5) dr csont (10) elírás (6) étlap (22) everwood (4) family guy (3) fekete vipera (4) felirat (88) fifty shades of grey (6) film (374) fordítógép (38) francia (41) friends (49) garfield (6) gilmore girls (15) google (4) gyilkos elmék (5) gyűrűk ura (5) hamis barát (65) használati utasítás (18) helyszínelők (45) helyszinelok maraton (8) hirdetés (13) hírek (8) hogfather (5) holby city (3) holland (3) horvát (5) house md (19) how i met your mother (3) hunglish (21) idézet (6) index (18) internet (100) ismeretterjesztő (123) jag (8) james bond (4) james verseny (18) játék (4) jóbarátok (54) joey (3) kaliforgia (3) káromkodás (3) képpel (207) képregény (8) kiadvány (11) kiejtés (9) kifejezés (4) könyv (197) kvíz (19) latin (5) law & order (4) lengyel (3) letterman (3) lord of the rings (4) lost (5) magyarról (130) married with children (5) máshol írják (7) mást jelent (322) máv (4) miami helyszínelők (5) miért éppen alaszka (5) monk (6) mythbusters (7) ncis (8) német (105) nem félrefordítás (16) nem fordította (13) név (123) nincs ilyen szó (40) northern exposure (5) obama (3) offi (6) olasz (12) orosz (19) pratchett (5) prison break (5) programajánló (5) rádió (4) rajzfilm (53) reklám (23) rém rendes család (4) román (4) roswell (7) saját hiba (12) sajtó (363) sherlock (6) simpson család (17) sorozat (483) south park (9) spanyol (9) sport (6) star trek (7) supernatural (3) számítástechnika (4) szavazás (6) szerkezet félreértése (70) szex és new york (3) szinkron szerda (9) szívek szállodája (12) szlovák (3) szoftver (35) szótár (5) szóvicc (4) született feleségek (5) termékcímke (17) tévéműsor (91) the mentalist (15) the pretender (3) the simpsons (15) the x files (5) tolmács (9) top gear (14) true blood (3) tükörfordítás (232) újrajátszás (4) véleményes (173) videóval (8) x akták (5) you rang mylord (4) zene (17) Összes címke

Érthetetlen

2009.08.07. 07:14 Leiter Jakab

Ez egy rejtély. ViTo küldte (ezzel lett RJB!):

Az imént néztem meg Lugosi Béla A hulla eltűnik c. filmjét. Nagy élmény volt, főleg a félrefordítás a végén, amikor is Lugosit (mármint a professzort, akit alakít) leszúrják. Haldoklás közben fog egy injekciós tűt, hogy kiszívja vele egy elaltatott nő vérét. Felesége odalép hozzá, s ezt mondja:

Feleség: "Your hand isn't steady" (Remeg a kezed)
Professzor: "I can't see..." (Nem látok semmit)

A DVD hivatalos felirata:

Feleség: "Kérlek maradj velem!"
Professzor: "Nem tudok."

Remélem a helyes fordítás megadásakor nem félrefordítottam.

ViTo nem fordított félre, a felirat fordítója meg igen, ennyi biztos. De az felfoghatatlan, hogy honnan jött ez a félrefordítás. Legtöbbször könnyen kideríthető, mert vagy tükörfordításról van szó, vagy a több jelentés zavar be. De itt?

Viszont örülök ennek a fiatalkori Lugosi-képnek. Emlékeztek arra a nagyon régi Starsky és Hutch epizódra, amiben az egyik nyomozó lugoszinak ejtette a nevet, a másik meg kijavította s-re?

szerintünk: (3/5)
szerintetek: (3/5)

124 komment

Címkék: film angol felirat általános hiba

A bejegyzés trackback címe:

https://leiterjakab.blog.hu/api/trackback/id/tr271294038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

@Ypszi: azt nem tudom, céges gépen media player van, és ezzel megy.

na mit mond??
@Tilcsák Bea: pontosan azt mondja, ami a post-ban van.
@Ypszi: Azért, mert ez francia szó, onnan került át az angolba (tudod, normann hatás).
@leaping cat: hmm, mindig tanul vmit az ember... és akkor az angolok megtartották, a franciák meg nem? mármint ha most vki sir, az angol lovag, nem más.. (asszem)
@Ypszi:
tulajképp a franciákok is megtartották, csak ők még a mon-t is odarakték elibe, így lett monsieur.

bio
@bioLarzen: nem úgy értettem.. hanem a sir mint lovag dolgot.. vagy egyáltalán a lovag dolgot :)
@Ypszi:
Jaaaaaa, értem.

Asztatatatnemtomén :(

bio
@Ypszi: @bioLarzen:
Sőt, ugye az egész a latinra megy vissza:
senior (idősebb) > Seigneur (fr) > sieur > sire > sir (en)
És persze a francia monsieur meg a spanyol señor is ide tartozik.
Egyébként érdekes, hogy egy csomószor hallom, hogy magyarul a seniort (a latin szót) szenyornak mondják.
@hu_neutrino: megint jelezném, hogy AZ a senior angol jövevényszó. :)
@hu_neutrino:

Illetve, hogy Ypszi nem ezt kérdezte :)

bio
@hu_neutrino: öö, hát igen, én másra lennék kíváncsi, de azért köszi:)

@bioLarzen: hogy egyesek miket észre nem vesznek :)
@Ypszi:
lovagias vagyok, ugye? :D

bio
@bioLarzen: yes, sir:)
ypszi! jössz a talira?
@bioLarzen: alakul:)
@lizocska: mivel hazudni nem akarok, így azt mondom, hogy fel van írva, de mivel én magam sem tudom, hogy mikor mit szeretnék, ezért megígérni nem merem.. biztos csak akkor lesz, ha már fenn ülök a vonaton.. :)
@Ypszi: no, azért én csak akkor veszem biztosra, ha már meglapogattalak:) végülis asszem egyik oldalon Tilcsák Bea, másik oldalon Ypszi még megoldható:))))
@Ypszi: Hurrá, hivatalosan is púpos gyerek lettem a prés alatt :D

bio
@bioLarzen: welcome, like always
@lizocska: hihi, ezt előszörre úgy olvastam, hogy "ha már megTapogattalak" :D Na, mondom, itt jön a coming out :D :D :D

bio
@bioLarzen: no comment a reading skilledet és a fantáziádat illetően, bocs:)
@lizocska: hát illik bántani a szegény dixlexixásxt? :)

bio
@bioLarzen: juj, most elolvastam a kommentemet a te változatoddal, apám, az nagyon meredek lenne! juuuuj, ez fájt
@lizocska: na látod :)

Szóval, akkor a coming out elmarad? :)

bio
@bioLarzen: Asszem, ezt a kérdést visszavonom, mielőtt válaszolsz rá :)

bio
@lizocska: @bioLarzen: én is megtapogatást olvastam, és már kezdtem örülni.. :/
;))
@Ypszi: Húha, erre most mit is mondjak... :) Amit szívem szerint mondanék, azt nem merem, mert nagyon kikapnék :)

bio
Jakab,
azért remélem, hogy a találkozó után belinkelsz egy "lizocska megtapogatja Ypszit" videot :)

bio
@bioLarzen: és ha vmiért nem lennék, egész Miskolcig jönnének csak miattad ;P
@Ypszi: Ez kezd egyre jobban hangzani :)

Te meg paintballal fogadod majd őket? :)

bio
@bioLarzen: Peeeeeeersze... blogtalira nem járunk, videót meg kunyerálunk? Ezt ni! :P
@sTormy: én csakis és kizárólag Lobra szaktárs kedvéért gondoltam, ugye nem hiszed, hogy saját önös érdekeimre gondolva kérem dolgot???

bio
@bioLarzen: szerintem Lobra szaktárs elég nagyfiú ahhoz, hogy maga kérje. :)
@sTormy: viszont elég szerény, hogy ne kérje :P

bio
@bioLarzen: akkor most jön a szokásos fórum-show:

Lobra = bioLarzen. Kitaláltam! Bibibee! :)
@bioLarzen: paintball csak akkor, ha éjjel érkeznek és hangosak, de pálinkával kiváltható:)
@sTormy: Francba, lebuktunk... tam...

bio
@Ypszi: Te kezdesz egyre szimpatikusabb lenni :)

bio
@Ypszi:

Hmmmm... "éjjel érkeznek"... Miskolc... "Őrült könyvelő"...

Lebuktál: te Pataki Attila vagy! :D

bio
@bioLarzen: vagy a könyvelője ;)) (de nem.. sztem végleg otthagyom a szakmát)

Látatlanban iszonyat szimpatikus tudok lenni.. látva az iszonyat marad csak :)
@Ypszi: Jajmá. Sokan szeretjük ám az iszonyatot :D

bio
@Ypszi: eddig még minden szimpatikus ismerősöm ilyeneket mondott. Szinte. :)
@bioLarzen: perverz alak :)
@sTormy: jó, de én szóltam előre.. :)
@Ypszi: ez nagyon szimpatikus tőled. :)
@sTormy: kár h sose vesznek komolyan:)

nade most ez már nagyon off, fejezzük má abba na
@Ypszi: igenis, hogy veszlek.
@lizocska: :** majd harapok, ha bántanának:)
@sTormy: kilóra? drága lesz.. ;P
@Ypszi: ja tényleg, hisz nem csak antipatikus vagy, hanem dagadt is. Gondolhattam volna. És csúnya. Ugye? Jól sejtem? :P
@sTormy: az ember, aki rendelkezik a távolbalátás technikájával! A CIA még nem keresett meg?:)
@Ypszi: ne szerénykeggyél má'! mindenki lássa a blogodon, h jófej jócsaj vagy....
@Ypszi: nem. Holnapután 19 óra 36 perckor fognak megkeresni.
@lizocska: ezek szerint csak majdnem mindenki. :(

(nem, nem én vagyok a majdnem)
@sTormy: nem jövőbe! távolba!
@lizocska: persze hogy az vagyok, de itt nem is a jófejségről folyik a "vita":)

és még mindig off.. tessék.. kellett velem szóbaállni :(
@Ypszi: akkor on - miért népszerűek a vámpírok?????
@lizocska: mert olyanokat tudnak, amiket mi csak szeretnénk :/ de sztem az interjú a vámpírral előttig nem voltak annyira népszerűek.. vhol akörül lettek szimpik.. amit nem is csodálok, hmm...
@Ypszi: távolba - térben és időben.
A vámpírok egyébként mindig is népszerűek voltak, a zombikkal, múmiákkal és vérfarkasokkal egyetemben. Merthogy annyira nem zavarja őket a meghalás.
@sTormy: a remote viewing csak térben van, bár üveggömbbel kombinálva, kitudja mire képes :))
A többieket sem zavarja, mivel azok már halottak, kivéve a vérfarkast ;)

de most egy kis fry and laurie a comedy centralon.. kihagyhatatlan, ágyő
Kedveseim, minthogy néhány megidézésre illik reagálni, íme:

1. A Bem apó által összerakott lábbal hajtós számítógépem alkalmatlan videók lejátszására, így kizárt, hogy kérnék mozgóképet.

2. Tényszerűen közlöm, hogy használok ugyan más nickeket is, de egy fórumon csak egyet. Természetesen ezt írnám akkor is, ha nem így volna. :)
@Ypszi: én is nézem, mégis válaszolok. :)
Szerintem a vérfarkas is meg van halva.
@sTormy: najó, de nekem olvasni is kell.. és szépen leülök a tv elé (szó szerint), és csak rájuk figyelek, mert az angol humor az szent :)

Nem, a vérfarkas nem. Az ember, csak átváltozik néha. Mondjuk nehezebb megölni, mint egy sima embert.. de ha jól tudom, emberi alakban ugyanolyan könnyű..
@Ypszi: aha... most is csak rájuk... :P
@Ypszi: akkor visszaértél a "looong comfortant suck"-ra... ;)
@sTormy: @Ypszi: Némá, kiteszem a lábam fél napra ti meg összejöttök??? Mondhatom, szép...
Ypszi, én szeretem Miskolcot, imádom a macskákat és a paintball a mániám! :D :D :D

Tormy, te jössz :)

bio
@sTormy: jaja.. a retektől viszont most is röhögök:D
@bioLarzen: olvasok: kiteszem a fél lábam a napra.. szerintem nekem ma már nem szabad betűket nézni :))
össze persze.. meg vissza is:)

Gondolatolvasó vagy, épp ezeket akartam megkérdezni ;P
@Ypszi: én is :))))

(bocs, bio)
@sTormy:

Nemá, nehogy aszidd, ennyire könnyű győzelem volt :D

bio
na Ypszi, látod, jók azok a képek a blogon
:))))
de most komolyan, három hét múlva valaki elolvassa ezt a részt, és csak néz nagyokat, milyen randiblog van már itt értelmiségieknek:)
menjetek privibe, elég volt:)
@lizocska: igazad van, bocs.

(Monnyuk, privibe nem tudunk menni, mert nem tudjuk Ypszi mélcímét, és szerintem ennek ő nagyon örül is :D Az enyémet meg mindenki tudja már :D)

bio
@lizocska: mintha nem írtam volna már párszor hogy túl offok vagyunk.. sajnos azonban a válaszolást nem bírom megállni.. gyarló emberi lény vagyok :/
@Ypszi: látod, még egy rokon vonásunk...

Te, nem csinálsz Miskolcon egy ellenblogtalit? Tök jól ellennénk veled és Lobrával hármasban, kocsonya, Edda, macskázás és paintball :D :D :D

bio
(Hihi: "Kocsonya, Edda, Macskázás, Paintball" - a buli neve tehát az, hogy KEMP :D)
@bioLarzen: Héló! Nem ellopni Ypszit a hivatalos taliról, mer izé lesz!
@sTormy: @bioLarzen: najóvan csend legyen, ez már kezd zavaró méreteket ölteni :P
@Ypszi: bocsánat, én a köz érdekében beszélek. :)
@sTormy: tudod is te egyedül, hogy a köznek mi a jó? ;PP
@bioLarzen: Jézusom, megint el kell mondanom? :)
1. Ha egy megszólalási fórum lényege az "anonimitás" (tudjujk, mennyire az), akkor mi az ördögnek törném meg?
2. Az egyetlen pozitívum (kocsonya) sem tud megyőzni az ellenekzőjéről.
3. Ne kérdezd, milyennek tartom az Eddát, különösen a szövegeiket és a frontemberét.
4. A tettetett, célratörő hízelkedés és hűtlenség megtestesítőjéhez (macska) fűződő viszonyom meglehetősen egyértelmű.
5. Megrögzött pacifistaként emebrtársamnak bármiféler eszközzel (paintball) történő megcélzása ízlésem ellen való.
@Lobra: Az EDDA értékelését illetően tökéletesen egyetértünk :)

Anoním meg már úgysem leszel soha, ismerjük a neved: Lobra :D

bio
@bioLarzen: :) Ez igaz. Lebuktam ugyan, de egy dobásom még lehet: mégis csak beállítok a blogtalálkozóra és beismerem, hogy én rejtőzöm a bioLarzen nick alatt. :)
@Lobra: 4-essel ellentmondanék.. egy darab tettetettség sincs és soha nem volt a macskáimban (másokéról nem tudok nyilatkozni, de az általánosítás csúnya dolog:).. az én macskám már szinte kutya.. ül, fekszik, alszik, kulturáltan szórakozik, morog ha idegen jön, állandóan hízeleg, sőt a válasza a hízelgés, ha elmentem két hétre táborba, nem evett, míg haza nem jöttem, csak várt az ajtóban, mindig ott van, ahol én, mert ott kell lennie, és ha szomorúnak lát, még a kaja sem érdekli, amíg halálra nem dorombol engem.. :)
erről ennyit...

amúgy meg.. megint jobb ha elhúzok, csak az off, meg a gond, meg ilyenek vannak abból, ha vhol megszólalok.. faxé nem bírok csendben maradni..
@Ypszi: Ypszi, ner bántsd már annyit az Ypszit... :) Persze, hogy síkra szállsz "az ember legjobb barátjának ellensége" érdekében, legalább is ami a Neked jutott példányt illeti. Remélem, olvassa eme sorokat, úgyhogy ezennel megkövetem őt.

Elhúzok viszont én is, kezdetét evszi a sportdélután. :)
@Lobra: megtennéd? Egy éltre leköteleznél, mert akkor nem kéne nekem elmennem ahhoz, hogy mégis ott lehessek, hanem közben vidáman kocsonyázhatnék Ypszivel Miskolcon :)

bio
@Ypszi: ne menj. Lécciléccilécci. Ne hagyj itt egyedül az offszószban :)

bio
@bioLarzen: A személyes megjelenéstől való húzódozásom álorcás ottlétre is vonatkozik - úgyhogy ezúttal kénytelen vagyok beérni a súlyos fenyegetés pszichológiai effektusával. Az eset azonban emlékeztet Mátyás király és az okos leányzó történetére... Szummázás: számomra se blogtali, se kocsonya... :(
@Ypszi: elképzeltem,a mit a macska két hétig nem tudja kinyitni a hűtőt..
@Tilcsák Bea: a hűtőt a kiszolgáló személyzet kezeli, de hiába, ha nem hajlandó zabálni nélkülem..
@Ypszi: macska,amelyik nem hajlandó zabálni? Mégiscsak kutya lesz az...
@Ypszi: milyen hangot ad ki az az élőlény? Ha ún. "ugatást" hallat, akkor Tleg kutya lesz az.

bio
@bioLarzen: a hangja irreleváns, anyámék cirmosa kotkodácsolni is tud. :)
@Tilcsák Bea: @sTormy: @bioLarzen:
Morogni tud, őrzi a házat, de idegen nyelvet nem tanult még. Áh, nem kutya ez, inkább vmi földönkívüli. Egyszer újra kellett húzni miatta a vindózt.
@Ypszi: a makkákok ufók, ezt mindenki tudja. Valami újat mondj.

bio
süti beállítások módosítása