Félrefordítások

Olvastál, hallottál egy csinos kis félrefordítást valahol? Küldd el a felrefordit@gmail.com címre!

Lájkoltatás

Nyelvről, értelmesen

Kedvenc nyelvi portálunk a Nyelv és Tudomány - nyest.hu, mert értelmes dolgokat írnak nyelvi témákról. Érdemes olvasni őket.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Ezt most találtam (sajnos olyan régi az oldal, hogy nincs https, csak http): l... (2024.01.14. 08:36) Nagyon régi klasszikus: használati utasítás
  • TippMikszáth Kálmán: A "bit of a trouble"-t én úgy értelmezem, hogy "Ön is volt életveszélyben?" (2023.12.23. 10:35) Zűrös ügyek, epikus túlzások
  • inkerton: OK, de ha karácsonyi töltelékről van szó, akkor miért úgy folytatódik a beszél... (2023.01.09. 16:50) Húsos pite kristálycukorral, porcukor helyett
  • SzZsoel: De a világért se tegyük ezt nedvesen, nehogy a végén az áram b@sszon meg minket. (2021.01.15. 18:22) Dugja meg a terméket!
  • Kit Fisto: Látom, hogy van itt egy alapvető probléma. Angolt nem mindig fordítunk szó sze... (2020.03.10. 08:11) Eperszőke?
  • Konok: A saját konyhámban is van egy.. (2020.02.17. 13:29) Jósági üszögmenntes Acél
  • Nemvagyegyedul: Akárhányszor nézem újra,(sokszor), mindig újabb félrefordítások tömkelegét tal... (2020.01.11. 23:05) A Szaturnusz, az unikornis és a tejföl
  • arncht: a venasszonyok nyara semmivel sem magyarabb, mint az indiannyar. az egyik neme... (2019.08.16. 09:55) Indián nyár
  • Leiter Jakab: @VikMorroHun: Nem értem ezt a mondatot, bocs: "senki sem használta az általad ... (2019.07.27. 09:51) Fizetési sapka
  • inf3rno: Én pont most próbálok rákeresni arra, hogy mi a tököm az a kötőhártya zsák. Pe... (2019.07.24. 14:19) Pislogjon! Ne pislogjon!
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: @sTormy: Pl. a szájszuronyos istállólégy. (2019.06.26. 14:13) Obamát folyton félrefordítják
  • virgo: A wheeler dealersben még nem láttam olyan részt, amiben ne fordítottak volna f... (2019.05.23. 08:59) Bogaras

Gyakori címkék (teljes lista a végén)

24 maraton (6) agatha christie (5) agymenők (3) állítólag... (8) általános hiba (95) amatőr (5) amerikai foci (5) angol (2235) az elit alakulat (3) az elnök emberei (4) a felreforditas nyomaban (3) a mentalista (15) a szökés (3) a szürke ötven árnyalata (6) band of brothers (3) biblia (4) bkv (10) blackadder (4) bones (11) californication (4) cím (72) criminal minds (4) csengetett mylord (4) csillagkapu (8) csi lv (33) csi miami (22) csi ny (17) dalszöveg (3) desperate housewives (4) doctors (4) doktorok (4) doktor house (18) dokumentum (5) dr csont (10) elírás (6) étlap (22) everwood (4) family guy (3) fekete vipera (4) felirat (88) fifty shades of grey (6) film (374) fordítógép (38) francia (41) friends (49) garfield (6) gilmore girls (15) google (4) gyilkos elmék (5) gyűrűk ura (5) hamis barát (65) használati utasítás (18) helyszínelők (45) helyszinelok maraton (8) hirdetés (13) hírek (8) hogfather (5) holby city (3) holland (3) horvát (5) house md (19) how i met your mother (3) hunglish (21) idézet (6) index (18) internet (100) ismeretterjesztő (123) jag (8) james bond (4) james verseny (18) játék (4) jóbarátok (54) joey (3) kaliforgia (3) káromkodás (3) képpel (207) képregény (8) kiadvány (11) kiejtés (9) kifejezés (4) könyv (197) kvíz (19) latin (5) law & order (4) lengyel (3) letterman (3) lord of the rings (4) lost (5) magyarról (130) married with children (5) máshol írják (7) mást jelent (322) máv (4) miami helyszínelők (5) miért éppen alaszka (5) monk (6) mythbusters (7) ncis (8) német (105) nem félrefordítás (16) nem fordította (13) név (123) nincs ilyen szó (40) northern exposure (5) obama (3) offi (6) olasz (12) orosz (19) pratchett (5) prison break (5) programajánló (5) rádió (4) rajzfilm (53) reklám (23) rém rendes család (4) román (4) roswell (7) saját hiba (12) sajtó (363) sherlock (6) simpson család (17) sorozat (483) south park (9) spanyol (9) sport (6) star trek (7) supernatural (3) számítástechnika (4) szavazás (6) szerkezet félreértése (70) szex és new york (3) szinkron szerda (9) szívek szállodája (12) szlovák (3) szoftver (35) szótár (5) szóvicc (4) született feleségek (5) termékcímke (17) tévéműsor (91) the mentalist (15) the pretender (3) the simpsons (15) the x files (5) tolmács (9) top gear (14) true blood (3) tükörfordítás (232) újrajátszás (4) véleményes (173) videóval (8) x akták (5) you rang mylord (4) zene (17) Összes címke

2010 Leiterje szavazás

2010.04.01. 07:59 bioLarzen

Miután a 2009 Leiterje szavazás reakcióiból elég erőst az jött le, hogy inkább fogadókézség van egy idei szavazás iránt, mint ellenszenv, idén is megválasztjuk az év legjobb beküldését.

Kihasználva, hogy idén nem egy hónap alatt kell lezavarni az egészet, mint a tavalyit, kicsit változni fog a lebonyolítás - legalábbis azt hiszem... Ugyanis azt gondoltam, hogy mielőtt elkezdődik a selejtezés, miért is ne kérdezzelek meg titeket, hogy mit hogy lenne szerencsésebb csinálni. Szóval, felvázolom, hogy terveztük az idei lebonyolítást, aztán át is adom nektek a szót, mit csinálnátok másképp, mit nem tartotok jó ötletnek, satöbbi...

Szóval, a tervezett menetrend:

idén is többkörös választást terveztünk, de, mivel a tavalyi alkalmával felvetődött, hogy jó lenne egy amolyan középdöntőt is közbeiktatni, idén ilyen is lesz, vagyis háromkörös versenyben váélasztatik meg az év félrefordja: a "szokásos" selejtezőkör után jön egy középdöntő, majd maga a döntő.

Selejtezők: az eredeti-eredeti tervem szerint idén a selejetezők negyedéves bontásban, vagyis háromhavonta lettek volna, azonban Jakabbal történt egyeztetés és érvcsere után maradtunk a havi bontásban. Vagyis, minden hónap után szavazhattok az elmúlt hó leiterjeiről.

Az élesebb szemű olvtársak nyilván kiszúrhatták, hogy itt valami nem stimmt - hiszen immár április van, vagyis 3 hónap már lement az évből, selejtező meg még sehol. Persze, hisz eredetileg a háromhavi-rendszerre készültem, az meg épp most volna esedékes, ugyebár. De, mindegy, rugalmasan átalakítottuk a dolgokat. Az első 3 hónap listáit kicsit tömörebb ritmusban kapjátok, de sebaj. Májusban meg már jön az áprilisi, és onnantól kezdve marad a havi ritmus.

A leitereket idén is szűröm, a kérdéseseket, sokat vitatottakat, vagy bármi más okból mellőzendőket kirakom (pölö, bármennyire is megkérdőjelezhető a döntés, a Kerouac - Úton poszt kimarad, hiszen egymagában köbö megnégyszerezné a januári listát, és amúgy is erős vita zajlott a poszt kommentjeiben a dologról, ha emlékeztek...). Nomeg, amúgy is elég tetemes a még fel nem dolgozott beküldés-korpusz, amint azt tudjátok, ennek eltüntetése, de legalábbis emberi mértékűre fogyasztása érdekében várható a poszt-gyakoriság erős növekedése az elkövetkezendő hónapokban, még inkább szükség lesz valamiféle szűrésre. Annyit ígérhetek, hogy továbbra is csak olyanokat selejetezek ki a nulladik körben, amik valamilyen okból formailag nem felelnek meg (kiderül, hogy mégsem leiter, erősen vitattátok sokan a kommentekben, gépi/amatőr fordítás, stb.), és valamiért biztosra vehető, hogy semmi esélyük sem lenne amúgy sem a versenyben, vagyis csak munkánk lenne velük, tök feleslegesen. Egyéni ízlés alapján (vagyis, csak, mert én rossznak/gyengének tartom) természetesen nem lövök ki egyet sem - ilyen formájú véleményt majd a szavazásban nyilvánítok, mint mindenki más :)

A szavazás menete részetekről a tervek szerint nem változna a tavalyihoz képest: ugyanolyan google docs szavazólapon találnátok a listákat, és ugyanolyan bináris módon (kipipa/nem kipipa) szavazhatnátok, mint tavaly. Egy hónap végigszavazása részetekről feltehetően nem lesz több 10 percnél.

A szavazások határdeje okozott némi fejfájást - hisz, ha mindegyikre azonos határidőig lehetne szavazni, akkor a jan/feb/márciusi listákra értelemszerűen mintegy 9 hónappal többet lehetne szavazni, mint a decemberire - elég irreális ötlet. Úgyhogy, végül abban maradtunk, bio, Larzen és én :), hogy mindegyik havi listára a következő havi lista megjelenéséig lehet szavazni, vagyis mindegyik listára kb 1 hónap áll rendelkezésre. Ez, persze, azt is jelenti, hogy aki egy hónapig nem tud jönni, az valszín lemarad az adott listáról - de ez van... No és, persze, azért ez nem a sereg, nem betonszabályok vannak, ha valaki törzstag lemarad, de szavazni szeretne, az szól és megoldjuk... legyen ez a törzstagok luxus-szolgáltatása, nem? :)

A januári/februári/márciusi listák határideje attól függ, mikor rakom fel őket, de rájuk is lesz 1-1 hónapotok. Kérdéses még a nyári hónapok szavazása, mikor várhatóan erőst megcsappan a jelenlévő tagság, ezt majd addig kiokumuláljuk, hogy hogy oldjuk meg.

Elődöntők: a tervem szerint kettő ilyet tartanánk, a két félév végén. Vagyis, egyet júliusban, egyet jövő januárban. Hogy pontosan hány leiter jutna a selejtezőkből az elődöntőkbe, azt még nem tudom, itt pölö erősen számítok a ti véleményetekre is - hisz nektek kell majd szavazni, a ti időtökre (is) megy a játék. Én magam maximum 50-60 leiterre gondoltam.

Az elődöntő szavazási módjáról még nem tudok mit mondani, az osztályzós módszerhez kicsit soknak tartok 50 leitert (bár, ha figyelembe vesszük, hogy 2 részletben lesznek, fél év különbséggel, akkor tán el is megy...), a pipa-nem pipa módszernél viszont valami komolyabb illene. Again, az ötleteitek szíves fogadtatásban részesülnek.

Döntő: Ez nyilván csak a 2. eldöntő után, vagyis valamikor jövő januárban lenne, a terv szerint nagyjából ugyanúgy, mint a tavalyi: kb. 10 résztvevő, osztályzásos szavazás.

Nos, egyelőre ennyi. Készülnek a listák, terveim szerint a következő egy hétben indul is a januári, de addig jöhetnek a vélemények/ötletek/tanácsok/stb.

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leiterjakab.blog.hu/api/trackback/id/tr51885780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mosmán csak kéne egy VIP-lista, hogy tudjuk, kik azok a törzstagok, akik megkülönböztetett figyelemből a soronkívüli szavazás kegyében részesülhetnek. (Lásd még: "Medve, neked tényleg van egy halállistád?")
@Mr. Pither: Pedig Bio írta: "Me, myself, and I"
Lásd: Metallica, Eye of the beholder. (Ha már lázsdmégozunk)
:D
Aha, motorozunk itt korán reggel, mi, Blogék?
Énszerintem mondok valamit énszerintem.
A 2009-es leiterszavazással nekem bajom volt. Mármint a végeredménnyel, szerintem a legjobb leiterek nem is kerültek be az első tízbe. És elgombolkodtam, hogy miér. Énszerintem azér, mer azok a leiterek kapták a legtöbb szavazatot, amelyekről a legtöbben gondolták azt, hogy durva félrefordítások. Én pl. azon a félrefordításon, hogy "Berettát nyomott-e már a fejébe?" a mai napig rendszeresen mosolygok, ha eszembe jut, oszt ha jól emlékszem, dobogós se lett. Nyilván, mert ez nem olyan súlyos eset: csórikám nem tudta a micisapkát, előfordul az ilyen, nem olyan súlyos, mintha a nyulat fordította birodalmi lépegetőnek, vagy mi. Ugyanakkor szerintem nem a legsúlyosabb félrefordítást kellene megválasztani, hanem a legviccesebbet, mert valahol ez ennek a blognak a sármja, hogy elképzeljük a fordító agyában a káoszt, amiből hirtelen kiemelkedik valami tréfás torzszülött. Szóval én azt javasolnám, hogy a selejtezőkben az legyen a szavazás tárgya, hogy melyek az igazi félrefordítások. A második vagy harmadik fordulóban viszont már arról kelljen szavazni, hogy melyek a legnagyobb baromságok, függetlenül attól, hogy a félrefordítás mennyire súlyos vagy elnézhető. Vagy nem?
@mistinguett: Azt hiszem, itt most valaki nagyon szépen felkapcsolta a villanyt.
én ebből nem igazodom ki :))
ha lesz szavaznivaló, szavazok.
akkor majd gondolkodom és én is inkább a (számomra) humorosat fogom díjazni.
@Franci1969: @mistinguett: Jómagam már legutóbb is ezt tettem, és azt jeleöltem, amelyiken a legjobbat vigyorogtam.
Hogy a tornász pulyka hogy nem győzött, nem is értem.
@mistinguett: Én így próbáltam szavazni tavaly is, persze a félrefordítás súlyosságát is megpróbáltam figyelembe venni...

A posztban leírt módszer pedig sztem jó lesz. :)
@mistinguett: Én azt mondanám, továbbra is bízzuk az olvasókra, mit tartanak saját maguk továbbjutásra/sok pontra méltónak. Az én titkos favoritjaim és kedvenceim is mind elvéreztek, és általában elég látványosan - de ez van. Ha valamire 100 szavazóból csak 20 voksol, azt nem lehet adminisztratíve bejuttatni csak, mert nekem tetszik...

bio
@bioLarzen: Nem hiszem, hogy @mistinguett: erre gondolt volna. Ahogy én értettem, arra célzott, hogy az "Év Leiterje" díj alapfeltevéseit kellene lefektetni, ergo, hogy mire utazzon, aki szavaz: mondjuk az elődöntőben mire adjon 5-öst, és mire 1-est. Nem hiszem, hogy erről egy 173 oldalas dolgozatot kellene gyártani, de szerintem volna értelme annak, hogy, teszem azt, itt, a kommentekben összehozzunk egy 3-4 bullet pointnyi szempontrendszert, amelyet be lehetne kopipésztelni minden selejtező/elődöntő/döntő posztba, és onnantól tényleg az egyszeri szavazón múlik, hogy ő azok szerint szavaz, vagy nem.
@Mr. Pither: Értettem én (legalábbis úgy értettem én is, ahogy te mondd :)), de továbbra is azt mondom, hogy itt mindenki felnőtt ember, el tudj dönteni, hogy neki mi számít jó leiternek és mi nem. Ha elkezdenénk taglalni, hogy mi alapján lásson valaki jónak egy adott félrefordítást, akkor azzal sztem egyrészt parttalan vitát generálnánk - mert hát hol van az betonba öntve, hogy mi a "jó leiter" és mi nem, másrészt egyáltalán nem oldanánk meg az eredeti problémát, miszerint a szavazás végén lenne egy csomó olyan tag, aki egyáltalán nem érezné jónak a végeredményt.

Érted, áprilisban se határozzák meg, hogy arra a pártra szavazz, amelyik ezt meg azt csinálja - legalábbis hivatalosan nem :D Rád bízzák, hogy hozz egy döntést a saját felfogásod alapján. Sztem itt is ezt kéne csinálni. Nem hiszem, hogy jót szülne az, ha megpróbálnk szabványosítani/definiálni a "jó leiter" fogalmát.

Ettől persze, abban benne vagyok, hogy próbáljunk meg itt összehzni egy "szempontrendszert", amit mindenki elfogad - de ennek három buktatóját látom:
- sztem nem fog sikerülni, mert nem ugyanolyan felfogással közelítünk a leiterek felé, ergo nem ugyanazt találjuk remeknek/rossznak.
- még ha sikerül is elfogadtatni egy ilyen szempontrendszert, hol a garancia arra, hogy azt bárki betartja, amikor szavaz? Kezdjünk el szavazatokat diszkvalifikálni, mert nem a szempontrendszer alapján valóak?
- Ha lenne ilyen egységes szempontrendszer, akkor tulképp maga a szavazás válna feleslegessé, mert a bullet-pointok alapján akár én is leosztályozhatnám a leitereket és kihirdetetném a győztest. A szavazás lényege sztem pont az, hogy eltérő megközelítésből leadott véleményeket összesít.

bio
Azt amúgy, ha jól csal az emlékezetem, a tavalyi szavazsos posztok valamelyikében egy kommentben már én is javasoltam, hogy mindenki írja be kommentben, hogy ő, szubjektíven, milyen leitert tart jónak/szenzációsnak/stb...

bio
@bioLarzen: @Mr. Pither: Igen, arra gondoltam, hogy tisztázni kellene, hogy mire utazunk. Mi a "jó leiter"? Az, ami mulatságos, ami nagyon durva, ami totális félrefordítás stb? Mert persze az ember arra szavaz, ami neki tetszik, de azért próbál korrekt is lenni. Ha ki van mondva, hogy "jó leiter"-nek az számít, ami félrefordítás és vicces, akkor máshogy szavaz az ember, mintha az van kimondva, hogy a "jó leiter" az, amikor a fordítónak fogalma sem volt az eredeti jelentéséről, vagy amikor olyan hibát vétett, amit egy általános iskolásnak sem volna szabad. Szerintem egyértelmű, hogy a 2009-es hetedik helyezett ("Félrevezetsz minket!") más kategória, mint az ezüstérmes ("Mindjárt felgyújtalak!").
@mistinguett: Ez kb olyan lenne SZVSZ, mint megpróbálni megegyezni abban, milyen a jó férfi/nő. Lehetetlen, mert szubjektív dolog. Ízlésről van szó.

bio
@mistinguett: "Ha ki van mondva, hogy "jó leiter"-nek az számít"

Ha "ki van mondva", mi számít "jó leiternek", akkor sztem elvesztünk egy csomó olyan potenciális szavazót, aki nem ért egyet a meghatározással. Nem biztos, hogy jó ötlet.

Illetve: mit csinálsz azokkal, akik nem olvassák végig a posztot, csak katt a linkre és savaznak a saját fejük után? És azokkal, akik úgy döntenek, hogy szarnak a definíciór, és továbbra is azt szavazzák meg, ami nekik tetszik?

Én továbbra is ammondó volnék, hogy ne szabályozzunk túl.

bio
@bioLarzen: Ne szabályozzuk túl, egy szóval sem mondtam, Azt mondtam, próbáljuk meg itt a kommentekben összeszedni, NEKÜNK mitől jó leiter egy jó leiter, és HA sikerül 3-4 dologban egyetérteni (error path: ha nem, legalább diskuráltunk róla), azokat tedd bele a posztokba, mint szempontokat, amelyeket a derék szavazó BÁTRAN leszarhat magasról, mert nem kötelező neki figyelembevenni mások véleményét.
@Mr. Pither: Mondom, erre már tettem kísárletet a tavalyi szavazáskor, de akkor tán 2-3 ember írta meg, mi alapján szavaz.
Az ellen továbbra sincs msemmi kifogásom, ha kommentben kifejti itt mindenki, hogy ő maga mit tart jó leiternek - aztán, ha ebből körvonalazódik bármiféle szélesebb lapú konkordancia vagy konszenzus, már írom is bele a posztba.

bio
@Mr. Pither: Na, akkor máris egyetértünk :)

Bakker :D

bio
@Mr. Pither: És, hogy akkor a legelső kérdésedre is válaszoljak: a gyakorlatban ez a "VIP-lista" úgy fog működni, hogy aki elküldi az emilcímét a leiterkvízes mélcímemre (amit majd a köv szavazásos posztban újra berakok), azoknak küldök értesítést és linket amikor új szavazólap kerül föl a netre.

bio
(Hihi, azon gondolkodom, mennyire iszonyatosan humoros fickó lennék, ha most bejelenteném, hogy az egsz csak április elsejei tréfa volt, nem is lesz szavazás :D

De nyugi, nem téréfa, valóban lesz szavazás:))

bio
@bioLarzen: Igen, ezek elég meggyőző érvek.

Az nekem a bajom, hogy attól tartok, bekerül a legjobbak közé egy csomó olyan, amit igazából senki sem választana legjobbnak, de mindenki egyetért abban, hogy végülis elmegy. Vagyis hogy egy szürke eminenciás kerül ki győztesként a sok kiváló egyéniség közül. Na mindegy. Elmondom, nekem mi a jó leiter.

Bár már elmondtam. Énnekem az tetszik, amikor a fordítás mögött szinte hallani lehet a fordító agyának kétségbeesett kattogását, ahogy próbálja az értelmet összerakni, és kisül az egészből valami teljesen abszurd hülyeség. Azért ezt szeretem a legjobban, mert tapasztalatból tudom, hogy ilyenkor milyen körmönfont okoskodásokat tud kitalálni az ember, hogy a nyilvánvaló hülyeségről elhitesse magával, hogy az igenis jelentheti azt, amit ő magyarul odaírt.
@mistinguett: Persze, valóban fennáll az a lehetőség, hogy sok "szürke eminenciásŰ" jut tovább - de mégiscsak azok esnek ki, amelyek kevés szavazatot kapnak - azok pedig azért mégse nevezhetők népszerűnek... Az nyilván előfordul, hogy nem-túl-parádés leitereket sokan pipálnak ki, de, hogy jónak ítélteket nem, az azért tán mégsem. Tehát, ha egy leiuter nem kap elég szavazatot, akkor az valszín Tleg nem volt népszerű.
Én a magam részéről biztos vagyok benne, hogy az idei döntős mezőnyben sem lesznek ott az én kedvenceim - de ez van.

bio
@mistinguett: Én nem tudnám tömören megfogalmazni, hogy nálam mi a jó leiter, inkább listám lenne:

- ha valami nagyon alapszintű dolog van félrefordítva (pölö az "I need the rest." -> "Pihenésre van szükségem.")
- ha valami igazán humoros az outcome. (pölö az általad már említett berettás poén tavalyról)
- Ha valami igazán szürreális lesz a végeredmény (pölö a négy csigás sírfelirat)

De ez sem kimerítő lista.

bio
@mistinguett: Te a legjob Leiter-Kvízre gondolsz. Na, ott lehettek kattogások, még most is visszhangzik. ;)
Tudom, ez a más szervével történő csalánnak verése, de esetleg szét lehetne bontani a versenyt két kategóriára: durva leiterek és vicces leiterek.
Tudom, hogy rohadtul negativista leszek - de nincs ez az egész egy kissé túl komolyan véve? Ahelyett, hogy saját körben rendre valamiféle sorrendbe raknánk mások tévedéseit, szerintem jobb lenne megkísérelni legalább az ismétlődésük megakadályozását: eljuttatni a posztra és kommentekre mutató linket az elkövető(k)höz. Ilyesmi csak elvétve, ötletszerűen történik.

Ettől eltekintve, természetesen sok sikert a résztvevőknek, és a feldolgozásban ismét szívesen segítek.
@Smile64: Hát, ez már megintcsak túlbonyolítás lenne sztem. Arról nem is beszélve, hogy ki, hogy, hol húzza meg a határt a kettő között?

bio
@Lobra: Azt nem értem, hogy a kettő hogy került ellentétbe? Amit te javasolsz, az mennyiben mond ellent a szavazásnak, a kettő mennyiben zárja ki egymást - pláne honnan jön ebből, hogy komolyan van véve a dolog?

Azt sem látom, miért kéne nekünk harcolnunk a hibák ismétlődése ellen? Sztem ez itt egy szórakoztató blog elsősorban, nem fordítás-javító küldetésű oldal. Arról nem is beszélve, hogy blog a saját nyersanyag-utánpótlása ellen küzdjön?

bio

bio
@bioLarzen: Jogos a visszakérdezésed: kihagytam egy lépést. Tehát a szavazásnak az lesz a végeredménye, hogy kialakul egy sorrend. És? Mi történik azt követően, hogy mindenki azt mondja: "Jé! Ki gondolta vóna?"

A "komolyan vételt" a szabályozási vitából vontam le, lehet persze, hogy tévesen. És igaz: a blognak definíciószerűen nincsen küldetése, se fordítás-javító, se egyéb. És igaz: ne küzdjünk a nyersanyag-utánpótlásunk ellen.
@Lobra: "a szavazásnak az lesz a végeredménye, hogy kialakul egy sorrend. És? Mi történik azt követően, hogy mindenki azt mondja: "Jé! Ki gondolta vóna?"

Igen, valószínűleg ez fog történni. Aztán megy tovább az élet. Ha ennél többet várnánk ettől a szavzósditól, akkor Tleg jogos volna az aggodalmad, hogy túl komolyan van véve.

Ami meg a szabályozási vitát illeti: nincs az az egyszerű dolog, amin ne volna mit vitatni/csiszolni. A magam részéről csak hálás vagyok, ha minél többen hallatják a hangjukat, mondják el a véleményüket. Sajna, eddig ez nem nagyon van így - de végül is, egy napja sincs kint a poszt.

bio
bio
Eddig csendes olvasó voltam, de most muszáj hozzászólnom. Igazából csak annyi lenne a hozzáfűznivalóm, hogy tök nehéz szavazni, mert legutóbb is az lett volna a jó (emlékeim szerint), ha egy elődöntős oldalról max 4-5 leitert pipálok, ellenben én örültem, ha olyan 8-9-re sikerült lecsökkentenem az adagot...
Ezzel kapcsolatban lenne javaslatom (ha megoldható), hogy nem lehetne-e, hogy az első vagy a második körben nem csak pipa/nem pipa, hanem 1-X-ig sorrendbe rakás? Az egyrészt árnyaltabb képet adna, másrészt én sem érezném magam olyan hülyén, hogy már megint nem tudok rendesen dönteni :))
@bioLarzen: Kellemes áprilisi téma ez a szavazgatósdi.
Azért a magyar ember ne egy leiteren bosszankodjon már a legtöbbet, hogy nem az ő favoritja lett a befutó. :D
Ha minden más olyan jól menne, mint a témák ezen a blogon...
(Semmi politika, csak úgy beugrott)
@bioLarzen: A közmondások nagy része egetverő baromságokat állít. Van azonban például egy latin közmondás, amely lándzsát tör a humán és reál kultúra békés egymás mellett élése mellett, hiszen szomszédos szavakként szerepel benne a "filozófus" ésa "mantissza"... Valószínűleg jobb lett volna ahhoz tartanom magamat.
@Uchi no doragon: Szia,
kösz a feedbacket!

Az általad javasolt megoldás kétségkívül árnyalná a képet. A veszélye az. hogy túl hosszú ideig tartana a szavazás és ezért az év végére szépen elfogynának a kitartó szavazókedvű olvtársak. Legalábbis ettől félek.

Amúgy azzal sztem semmi baj sincs, ha egy lapon nem 3-4, hanem 8-10 leitert pipálsz - ha ennyi jó volt abban az időszakban, akkor ennyi. Pont ezért nem adtam meg limitet, hogy egy lapon mennyit lehet pipálni - ez se befolyásolja a szavazást.

Kösz még egyszer a vélemáényt és javaslatot.

bio
@semiambidextrous: Egyetértek. Mondom, az én kedvenceim/favoritjaim és könnyedén elvéreztek mind... :)

Addig jó,m míg elsősorban játéknak tekintjük ezt az egészet.

bio
süti beállítások módosítása