Félrefordítások

Olvastál, hallottál egy csinos kis félrefordítást valahol? Küldd el a felrefordit@gmail.com címre!

Lájkoltatás

Nyelvről, értelmesen

Kedvenc nyelvi portálunk a Nyelv és Tudomány - nyest.hu, mert értelmes dolgokat írnak nyelvi témákról. Érdemes olvasni őket.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Ezt most találtam (sajnos olyan régi az oldal, hogy nincs https, csak http): l... (2024.01.14. 08:36) Nagyon régi klasszikus: használati utasítás
  • TippMikszáth Kálmán: A "bit of a trouble"-t én úgy értelmezem, hogy "Ön is volt életveszélyben?" (2023.12.23. 10:35) Zűrös ügyek, epikus túlzások
  • inkerton: OK, de ha karácsonyi töltelékről van szó, akkor miért úgy folytatódik a beszél... (2023.01.09. 16:50) Húsos pite kristálycukorral, porcukor helyett
  • SzZsoel: De a világért se tegyük ezt nedvesen, nehogy a végén az áram b@sszon meg minket. (2021.01.15. 18:22) Dugja meg a terméket!
  • Kit Fisto: Látom, hogy van itt egy alapvető probléma. Angolt nem mindig fordítunk szó sze... (2020.03.10. 08:11) Eperszőke?
  • Konok: A saját konyhámban is van egy.. (2020.02.17. 13:29) Jósági üszögmenntes Acél
  • Nemvagyegyedul: Akárhányszor nézem újra,(sokszor), mindig újabb félrefordítások tömkelegét tal... (2020.01.11. 23:05) A Szaturnusz, az unikornis és a tejföl
  • arncht: a venasszonyok nyara semmivel sem magyarabb, mint az indiannyar. az egyik neme... (2019.08.16. 09:55) Indián nyár
  • Leiter Jakab: @VikMorroHun: Nem értem ezt a mondatot, bocs: "senki sem használta az általad ... (2019.07.27. 09:51) Fizetési sapka
  • inf3rno: Én pont most próbálok rákeresni arra, hogy mi a tököm az a kötőhártya zsák. Pe... (2019.07.24. 14:19) Pislogjon! Ne pislogjon!
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: @sTormy: Pl. a szájszuronyos istállólégy. (2019.06.26. 14:13) Obamát folyton félrefordítják
  • virgo: A wheeler dealersben még nem láttam olyan részt, amiben ne fordítottak volna f... (2019.05.23. 08:59) Bogaras

Gyakori címkék (teljes lista a végén)

24 maraton (6) agatha christie (5) agymenők (3) állítólag... (8) általános hiba (95) amatőr (5) amerikai foci (5) angol (2235) az elit alakulat (3) az elnök emberei (4) a felreforditas nyomaban (3) a mentalista (15) a szökés (3) a szürke ötven árnyalata (6) band of brothers (3) biblia (4) bkv (10) blackadder (4) bones (11) californication (4) cím (72) criminal minds (4) csengetett mylord (4) csillagkapu (8) csi lv (33) csi miami (22) csi ny (17) dalszöveg (3) desperate housewives (4) doctors (4) doktorok (4) doktor house (18) dokumentum (5) dr csont (10) elírás (6) étlap (22) everwood (4) family guy (3) fekete vipera (4) felirat (88) fifty shades of grey (6) film (374) fordítógép (38) francia (41) friends (49) garfield (6) gilmore girls (15) google (4) gyilkos elmék (5) gyűrűk ura (5) hamis barát (65) használati utasítás (18) helyszínelők (45) helyszinelok maraton (8) hirdetés (13) hírek (8) hogfather (5) holby city (3) holland (3) horvát (5) house md (19) how i met your mother (3) hunglish (21) idézet (6) index (18) internet (100) ismeretterjesztő (123) jag (8) james bond (4) james verseny (18) játék (4) jóbarátok (54) joey (3) kaliforgia (3) káromkodás (3) képpel (207) képregény (8) kiadvány (11) kiejtés (9) kifejezés (4) könyv (197) kvíz (19) latin (5) law & order (4) lengyel (3) letterman (3) lord of the rings (4) lost (5) magyarról (130) married with children (5) máshol írják (7) mást jelent (322) máv (4) miami helyszínelők (5) miért éppen alaszka (5) monk (6) mythbusters (7) ncis (8) német (105) nem félrefordítás (16) nem fordította (13) név (123) nincs ilyen szó (40) northern exposure (5) obama (3) offi (6) olasz (12) orosz (19) pratchett (5) prison break (5) programajánló (5) rádió (4) rajzfilm (53) reklám (23) rém rendes család (4) román (4) roswell (7) saját hiba (12) sajtó (363) sherlock (6) simpson család (17) sorozat (483) south park (9) spanyol (9) sport (6) star trek (7) supernatural (3) számítástechnika (4) szavazás (6) szerkezet félreértése (70) szex és new york (3) szinkron szerda (9) szívek szállodája (12) szlovák (3) szoftver (35) szótár (5) szóvicc (4) született feleségek (5) termékcímke (17) tévéműsor (91) the mentalist (15) the pretender (3) the simpsons (15) the x files (5) tolmács (9) top gear (14) true blood (3) tükörfordítás (232) újrajátszás (4) véleményes (173) videóval (8) x akták (5) you rang mylord (4) zene (17) Összes címke

Leiter Kvíz 9.2

2010.03.01. 14:59 bioLarzen

Itt a március! Ezt csak azért említem meg, mert a kvízhez égvilágon semmi köze sincs.

Aminek viszont van:

Egy b*zi most boldoggá tenne.

 

Elnézést a szóhasználatért, de így hangzott el, már nem emlékszem, milyen műsorban. A mondatot követő jelenetből lehetett rájönni, mit is mondott valójában a tag.

UPDATE: Karsa és pocak olvtársak között holtversenyt hirdettem, így ketten közösen érdemelték ki a kvíz történetének első DUKK (DélUtáni Kvízek Királya) díjat - mendekettőtöknek gratulka!

27 komment

Címkék: kvíz

A bejegyzés trackback címe:

https://leiterjakab.blog.hu/api/trackback/id/tr661797381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szerintem a fag lett buzinak benézve (cigi)
fag?
és akkor cigaretta
baze, ha ez, holtversenyt kérek, és jár a DUKK, nem láttam, Karsa kommentjét egyáltalán
Héééé! Ha ez így van, akkor én múlt hétre a 7 másodperces késésemre kérek holtversenyt és dukkot. :P
Magyarázatképpen ez egy olyan MSN-esfajta mosolygós :P, nem a számat húzom. :D
Ez British English lévén az amerikaiakat is gyakran tudja sokkolni, pl. van az a sztori, hogy megérkezik az Államokból a kolléga a londoni irodába, kérdezi hol a főnök, mire a válasz: "He'll be right back, he just stepped outside to blow a fag..."
@Karsa: jó, te is kaphatsz
de rajtam már akkora a nyomás, hogy jó lenne megszabadulni tőle
Én is a fagre szavazok.
Ha már a délelőttiről lemaradtam, sajna ma nem voltam gépközelben :(
Hogy másra is legyen tipp: ez vmi a gay és a happy kapcsolatával?
'I would be happy, I would be gay', vagy ilyesmi.:-)
Persze a fag sanszosabb.
Hmm, nekem még az jutott eszembe, hogy lehet hogy direkt ilyen kompos hétfőt csinál bio, és mondjuk a folyóparton mondja a túloldalra átjutni kívánó szereplő, hogy "I'd love a ferry right here", amiből a fairy érintésével lett buzi.

Azért fogadni én is a fagre fogadnék.
Haló, két órája volt az utolsó komment, most értem haza erre rögtön hagytok örlődni mikor ide tévedek? ;)
Ha igaz, az a főnökös sztori nagyon nagy :D
Szisztok,bocs a késésért, de itt vagyok.

Természetesen a fag volt a kérdés lényege, úgyhogy jogos a pont. SAját hatáskörben megítélem a holtversenyt Karsa és az őt mintegy 2 perccel követő pocak szaktársak között (lévén, Kaposvár keletebbre van, ezért az ottani, két perccel későbbi időpontot nagyjából megfeleltethetjüj a két perccel korábbi Budapesti helyi időnek :D - és, hogy ne érje szó a ház elejét, akkor már hozzácsapom a szintén alig, mintegy két és egynegyed órával lemaradó Sitrep szakit is, mert hármas megfejtésünk még úgysem volt :D

Természetesen, akkor viszont Karsa szaktárs kérése is respektáltatik, így visszamenőlegesen holtverseny lett a múlt heti 7 másodperces is :)

Így kettős DUKK-kiérdemlés szemtanúi lehetünk, ami bódottá!

Gratula mindenkinek!

bio

Bazze, titeket kövessen az ember... :D
Pokember, Olman és Aphelion olvtársak egyaránt classy alternatív megoldásaira pedig jutalmul 1-1 sört szavazok meg, melyeket pocak, illetve Karsa szaktársaktól kapnak meg a DUKK-ért kiutalt összegből (Jakab, ugye postázod nekik?)

bio
@bioLarzen:
előttem van észak, hátam mögött dél, balra a nap... khm.

A DUKK-ot pedig büszkén viselem, mint a kisdobos nevet (és megesküszöm, hogy amikor nekiálltam beírni a megoldást, Karsáé még nem volt ott, szóval tőle teljesen függetlenül).
@pocak: Nyugi, egy pillanatig sem hitte senki, hogy NEM láttad Karsa megoldását, mielőtt beírtad a sajátodat, de bírunk annyira, hogy nem csinálunk belőle gondot :D

bio
@bioLarzen:
köszönöm, jöl esik a bizalom, természetesen nem is számítottam másra :)

viszont akkor hogy is állunk ezekkel az égtájakkal? :P
Privátkvíz - nem küldöm be, mert nem győzném kivárni, és hát "megfejteni" sem egy nagy elmetorna - tegnap hallottam a Száguldó vipera című filmsorozat elején:
"Nagy hiba volna most megringatni a hajót!..."
(Terrrrrmészetesen semmiféle hajó nem szerepelt a filmben, de még víz se.)
Na, vajon mi lehetett az angol eredeti? :-)
@pocak: EZT most itt direkt írtam, viszont tény, hogy sokáig le kellett állnom gondolkiodni pár másodpercig, hogy Angliában korábban, vagy később van, mint nálnuk :D

(Érdekes kísérlet: ha van kéznél térkép, vagy még inkább földgömb, teszteljetek le bárkit: gondlkodás nélkül, kapásból mutassa meg, merre forog a föld - rengetegen fordítva mutatják. Nem tagadom, magam is mexoptam anno :) Anno, vmi Microsoftos alkalmazásban vagy programban is rossz irányba forgott az animált föld :D)

bio
@mB: Csak nem a rock the boat? :)

bio
@bioLarzen: ja, bocs, nem esett le, hogy direkt volt, és mivel ezeket magam is teljes lelki nyugalommal keverni szoktam, simán kinéztem belőled is
@pocak: Ja, amúgy csak most nézem, hogy Kaposvárt keletebbre raktam Budapestnél - na, azért ennyire illiterált nem vagyok, azt csak simán elizéltem :)

bio
@bioLarzen: na hát akkor mégiscsak így gondoltam én is
Budapest nevű város 3 is van, egy Georgiában, egy Missouriban, egy pedig Magyarországon. Szóval a többségük tényleg nyugatabbra van Kaposvárnál. ;)
@Aphelion: Hihi, a 7 db. házból álló Georgiai, illetve a szintén pár darab házat számláló Missouri-béli Budapest szép tágas városok lehetnek :D

bio
@Aphelion: Texasban van kulon Buda is (bar ha jol tudom, semmi koze a magyar Budahoz).
süti beállítások módosítása