Félrefordítások

Olvastál, hallottál egy csinos kis félrefordítást valahol? Küldd el a felrefordit@gmail.com címre!

Lájkoltatás

Nyelvről, értelmesen

Kedvenc nyelvi portálunk a Nyelv és Tudomány - nyest.hu, mert értelmes dolgokat írnak nyelvi témákról. Érdemes olvasni őket.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Ezt most találtam (sajnos olyan régi az oldal, hogy nincs https, csak http): l... (2024.01.14. 08:36) Nagyon régi klasszikus: használati utasítás
  • TippMikszáth Kálmán: A "bit of a trouble"-t én úgy értelmezem, hogy "Ön is volt életveszélyben?" (2023.12.23. 10:35) Zűrös ügyek, epikus túlzások
  • inkerton: OK, de ha karácsonyi töltelékről van szó, akkor miért úgy folytatódik a beszél... (2023.01.09. 16:50) Húsos pite kristálycukorral, porcukor helyett
  • SzZsoel: De a világért se tegyük ezt nedvesen, nehogy a végén az áram b@sszon meg minket. (2021.01.15. 18:22) Dugja meg a terméket!
  • Kit Fisto: Látom, hogy van itt egy alapvető probléma. Angolt nem mindig fordítunk szó sze... (2020.03.10. 08:11) Eperszőke?
  • Konok: A saját konyhámban is van egy.. (2020.02.17. 13:29) Jósági üszögmenntes Acél
  • Nemvagyegyedul: Akárhányszor nézem újra,(sokszor), mindig újabb félrefordítások tömkelegét tal... (2020.01.11. 23:05) A Szaturnusz, az unikornis és a tejföl
  • arncht: a venasszonyok nyara semmivel sem magyarabb, mint az indiannyar. az egyik neme... (2019.08.16. 09:55) Indián nyár
  • Leiter Jakab: @VikMorroHun: Nem értem ezt a mondatot, bocs: "senki sem használta az általad ... (2019.07.27. 09:51) Fizetési sapka
  • inf3rno: Én pont most próbálok rákeresni arra, hogy mi a tököm az a kötőhártya zsák. Pe... (2019.07.24. 14:19) Pislogjon! Ne pislogjon!
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: @sTormy: Pl. a szájszuronyos istállólégy. (2019.06.26. 14:13) Obamát folyton félrefordítják
  • virgo: A wheeler dealersben még nem láttam olyan részt, amiben ne fordítottak volna f... (2019.05.23. 08:59) Bogaras

Gyakori címkék (teljes lista a végén)

24 maraton (6) agatha christie (5) agymenők (3) állítólag... (8) általános hiba (95) amatőr (5) amerikai foci (5) angol (2235) az elit alakulat (3) az elnök emberei (4) a felreforditas nyomaban (3) a mentalista (15) a szökés (3) a szürke ötven árnyalata (6) band of brothers (3) biblia (4) bkv (10) blackadder (4) bones (11) californication (4) cím (72) criminal minds (4) csengetett mylord (4) csillagkapu (8) csi lv (33) csi miami (22) csi ny (17) dalszöveg (3) desperate housewives (4) doctors (4) doktorok (4) doktor house (18) dokumentum (5) dr csont (10) elírás (6) étlap (22) everwood (4) family guy (3) fekete vipera (4) felirat (88) fifty shades of grey (6) film (374) fordítógép (38) francia (41) friends (49) garfield (6) gilmore girls (15) google (4) gyilkos elmék (5) gyűrűk ura (5) hamis barát (65) használati utasítás (18) helyszínelők (45) helyszinelok maraton (8) hirdetés (13) hírek (8) hogfather (5) holby city (3) holland (3) horvát (5) house md (19) how i met your mother (3) hunglish (21) idézet (6) index (18) internet (100) ismeretterjesztő (123) jag (8) james bond (4) james verseny (18) játék (4) jóbarátok (54) joey (3) kaliforgia (3) káromkodás (3) képpel (207) képregény (8) kiadvány (11) kiejtés (9) kifejezés (4) könyv (197) kvíz (19) latin (5) law & order (4) lengyel (3) letterman (3) lord of the rings (4) lost (5) magyarról (130) married with children (5) máshol írják (7) mást jelent (322) máv (4) miami helyszínelők (5) miért éppen alaszka (5) monk (6) mythbusters (7) ncis (8) német (105) nem félrefordítás (16) nem fordította (13) név (123) nincs ilyen szó (40) northern exposure (5) obama (3) offi (6) olasz (12) orosz (19) pratchett (5) prison break (5) programajánló (5) rádió (4) rajzfilm (53) reklám (23) rém rendes család (4) román (4) roswell (7) saját hiba (12) sajtó (363) sherlock (6) simpson család (17) sorozat (483) south park (9) spanyol (9) sport (6) star trek (7) supernatural (3) számítástechnika (4) szavazás (6) szerkezet félreértése (70) szex és new york (3) szinkron szerda (9) szívek szállodája (12) szlovák (3) szoftver (35) szótár (5) szóvicc (4) született feleségek (5) termékcímke (17) tévéműsor (91) the mentalist (15) the pretender (3) the simpsons (15) the x files (5) tolmács (9) top gear (14) true blood (3) tükörfordítás (232) újrajátszás (4) véleményes (173) videóval (8) x akták (5) you rang mylord (4) zene (17) Összes címke

Ezt kapd be!

2009.05.06. 13:30 Leiter Jakab

unknownskywalker ennek a remekműnek csak egy részletét emelte ki megjelentetésre, de szerencsére beküldte a teljes anyagot is, élvezzétek ti is:

Tudom, hogy a szóda-téma már nagyon le van rágva, de mindig fel-felbukkan.

Most egy gyógyszerésznek tulajdonított levélnél akadt meg rajta a szemem, márpedig ha valaki gyógyszerész, szerintem elvileg tisztában kellene lennie vele, hogy a csontban sokminden van, csak szóda nincs :)

A levél mellesleg táplálkozási jótanácsokkal lát el:

Isten patikája.

A Következő levél egy gyógyszerésznőtől származik.

Isten még mielőtt az embert megteremtette volna, mindent biztosított részére! Elválasztotta a sós vizet az édestől, alkotta a szárazföldeket, ültetett kerteket, állatokat és halakat teremtett.

Isten adott egy óriási nyomravezető segítséget, hogy az ennivalók  hogyan segítenek a testrészeinken.

Az alábbi felsorolás nagyon hatásos, ha nyersen fogy

Sárgarépa
Egy szelet sárgarépa úgy néz ki, mint egy emberi szem. A pupilla, az  írisz, a sugárirányú vonalak úgy néznek ki, mint az emberi szem. És IGEN, a tudomány ma már tudja, a sárgarépa nagyszerűen feljavítja a szem vérkeringését és működését

Paradicsom
A paradicsomnak négy kamrája van és piros.
A szívnek négy kamrája van és piros A kutatások azt mutatják, hogy a paradicsomok tele vannak lycopine-okkal amik igazi táplálék a vérnek és szívnek. (lycopine: antioxidáns, hatása erősebb a C -vitaminnál,  lassítja a sejtek öregedését)

Szőlő
A szőlők fürtökben lógnak, formájuk, mint egy szív. A szőlőszem olyan,  mint egy vérsejt, a mai kutatások szerint a szőlő élénkíti a szívet és a vért.

Dió
A dió olyan, mint az agy, jobb és bal félteke, a kisagy és a nagyagy.
A  gyűrődések és a behajtások olyanok, mint az agykéreg. Tudjuk, hogy a dió
jelentősen segíti az agyműködést.

Kidney bab
A vesebab segíti a vese működését és valóban úgy néz ki, mint egy  vese.

Zeller, Kínai kel, Rebarbara
A zeller, a kínai kel és a rebarbara olyanok, mint a csontok.
Ezek erősítik a csontokat. A csontok 23 % szódát tartalmaznak. Ezek a zöldségek is 23 % szódát tartalmaznak.
Ha nincs elég szóda az étrendedben, a szervezet kivonja a csontokból  és emiatt csontjaid meggyengülnek.
Ezek az ételek megerősítik a csontvázat

Avocado
Az avokádó, a padlizsán és a körte segítik anyaméh és a méhnyak egészséges működését. Hasonlítanak is rájuk.
A tudományos kutatások szerint, ha egy nő heti egy avokádót elfogyaszt, egyensúlyban tartja a hormonjait, megakadályozzák a nemkívánatos születési súlyt és megelőzik a méhnyakrákot.
Mennyire megalapozott ez? Pontosan 9 hónap kell, hogy az avokádó  bimbóból érett gyümölccsé fejlődjön, több mint 14000 különböző élelem-alkotóelem található minden egyes gyümölcsben, a modern tudomány eddig csak  141 -et tanulmányozott.

Füge
A fügék tele vannak magokkal és párosával lógnak, míg fejlődnek. A fügék elősegítik a spermák mozgási sebességét és növelik a  mennyiségüket, ami kizárja a magtalanságot.

Édesburgonya
Az édes burgonya a hasnyálmirigyre hasonlít és ténylegesen egyensúlyban tartják a szervezetet a cukorbetegség megelőzése szempontjából.

Olive
Az oliva bogyó segíti a petefészek egészséges működését.

Narancs
A narancs a grapefruit és az egyéb citrusfélék olyanok, mint a női emlőmirigyek és segítik a mell egészségét és a nyirokmirigy csomók a mellből való eltávozását.

Hagyma, fokhagyma
A hagyma olyan, mint az emberi sejt. A tudomány mai állása szerint segítik eltávolítani a veszélyes mérgező  és hulladék anyagokat a sejtekből Könnyeket fakasztanak, amik viszont tisztítják a szemet!

Gyerekkoromban nagy rajongója voltam a banánnak, és szüleim erőfeszítéseinek köszönhetően jutott is belőle (ez annak idején tényleg erőfeszítést igényelt), ettem is jó sokat. A fentiek alapján, gondolom, sejtitek, mire akarok itt diszkréten célozni.

Az viszont kicsit elgondolkodtató, hogy az olívabogyót korábban nem szerettem, most viszont nagyon.

szerintünk: (4/5)
szerintetek: (5/5)

68 komment

Címkék: angol tükörfordítás

A bejegyzés trackback címe:

https://leiterjakab.blog.hu/api/trackback/id/tr81106086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kis (ál)tudományos bűvészkedés... Gondolom a kalciumot sikerült szódának fordítani, nem tudom, vajon milyen nyelvből ültették át a levelet magyarra.
Aki írta a levelet, evett már paradicsomot? Hol van annak négy kamrája? Ja, persze, négybe vágta az illető...
@sarah76: na pont azt nem értem, hogy a sodium, az a nátrium magyarul. A kalcium, az calcium. Hogy mennyi nátrium van a csontokban, azt viszont nem tudom.

Lett volna egyéb megjegyzésem is, de Jakab helyzeti előnyben van.
@sTormy: Kérlek, a teljes test nátriumtartalmának több, mint 40%-a van a csontokban. (De ehhez elő kellett vennem a könyveimet, szóval nem villogok a tudásommal.)
Én sem értettem, hogyan lett a kalciumból szóda, azért kérdeztem, tudja-e, milyen nyelvről fordították? Mondjuk spanyolul, olaszul nem beszélek, nem értek, nem tudhatom.
Bevallom őszintén nem olvastam a Bibliát, de én eddig nem tudtam róla, hogy Isten "ültetett kerteket" teremtett, meg "óriási nyomravezető segítséget" adott. Tudtam, hogy érdemes ezt a blogot olvasni. Ez a nyers felsorolás valóban nagy hatással volt rám.

Jakab: szerintem vagy arra célzol, hogy sárga, vagy arra, hogy körülmetéltek
@sarah76: és ez a 40% a csont anyagának hány százaléka? :)
@Llew: én olvastam, de ez nekem is új volt (legalábbis akkor, amikor először megkaptam mélben)
ilyenkor sírva fogom a fejem. biztosan a dió és a fokhagyma miatt. nem szeressék egymást
God's pharmacy-ra rákeresve kijönnek az eredeti angol változatok. Furcsa, hogy sodium-ot írnak, ami angolul is helytelen, hiszen egyrészt - mint most utánanéztem - az egész emberi testben összesen van 80-100 gramm, másrészt a zeller és társai is inkább a kalciumtartalomról híresek, ami a csonttal összefüggésben logikusabb is.
@leaping cat: Inkább azt próbáljuk megtalálni a szövegben, ami stimmel (nem nyelvileg). A szőlő valóban fürtökben lóg, ez oké. De már a fügére sem stimmel, hogy párosan lóg.
régi. és egy nagy hülyeség.
Azt, hogy döntik el mi milyen formában hasonlít valamire? Mert a répát szeletelve hasonlítják a szemhez, a szőlőt meg fürtben a szívhez. De ha a répát eredetiben nézem, a szőlőt meg elvágva akkor máris nem hasonlít a kapcsolt szervhez. Hogy vásároljak így a piacon?:)
@Llew: nézd, mindegy mit eszel
csak olivát és citrusféléket ne
@Leiter Jakab: Ráadásul nem is lóg minden füge. :)

Meg hiába fal halomra sárgarépát az ember nyersen, ha nem eszik mellé zsírt vagy olajat, akkor az A-vitamin nem hasznosul, mert az ugyebár zsírban oldódó vitamin.
@lizocska: pedig a narancsot szeretem, és úgy tapasztalta, hogy a nők szeretik a fügét. akkor ott most mi helyzet?:)

@Llew: biztosan bajom van, nekem a füge íze undorító és a banáné is, túl édesek
én a savanyút és a csípőset szeretem.
az is lehet, h az elmélet pont FORDÍTVA működik.
@Llew: Én sem szeretem a fügét, de a banánt igen :) Most akkor mi van?

Ja, és nekem ne akarja senki eltávolítani a "nyirokmirigy csomók"-at a melleimből. Nem véletlenül vannak ott!

Na, vissza a taposómalomba, a roppant izgalmas fogászati berendezés használati utasításhoz...
@lizocska: ki tudja.
valaki azt mondja, meg, hogy a palackozott szőlő mely szervre hasonlít, mert eddig nem jöttem rá?
Illetve ezzel mi a helyzet:
www.pto.hu/post/1/523
Már az elején okos: megteremtette az állatokat és a halakat. Aham. Meg a növényeket és a fákat.
(Meg az embereket és a nőket.)
"az ogre olyan, mint a hagyma"
@Llew: hahha, nyócadikba ilyesmi volt egy fogalmazás témája.
a tojás kockásítása, és ez miért jó és támogatandő ötlet.
@sarah76: megnyugodhatunk:
Oranges, Grapefruits, and other Citrus fruits look just l ike the mammary glands of the female and actually assist the health of the breasts and the movement of _lymph in and out_ of the breasts.
@lizocska: ezt magyarul is, mert csak a female-t, meg a breast-et értettem:)
@lizocska: Juhé, szóval csak a nyirokkeringést segíti!

@Llew: A narancs, grapefruit és más citrusfélék kinézetükben nagyon hasonlítanak a női emlőmirigyekre és segítenek megőrizni a mell egészségét, továbbá elősegítik a nyirok ki-be áramlását.
@Llew: de vicces vagy:) te csak a lényegre koncentrálsz,
A narancs a grapefruit és az egyéb citrusfélék olyanok, mint a női emlőmirigyek és segítik a mell egészségét és a nyirokmirigy csomók a mellből való eltávozását.
helyett: nyirokkeringés
@sarah76: közben te is megírtad neki.
megy ez nekünk, most már ketten mondtuk meg a frankót
@lizocska: Ezt rutinból nyomtam, jó ideje fordítok orvosi híreket laikusoknak :)
@sarah76: cseréljünk egy hétre? én távközlésben utazom meg per pill gyorsjelentésekben
@sarah76: @lizocska: köszönöm hölgyek, bár nem volt teljesen komoly a nem értem kijelentés
Egyébként az olajbogyóra -
Elég sok embernél jellemző, hogy később, idősebb korban szeretik meg az emberek.
Régebben az illatától is felfordult a gyomrom, mostanra korlátlan mennyiséget el tudok tüntetni rövid idő alatt... :)
Állítólag a korral nemesedik, érik az emberi ízérzékelés, attól a változás.
@Miigeii: szép kis mondat lett az első, de tudjátok,mire gondolok azzal, hogy 'az emberek megszeretik az emberek'. :)) bocs.
@Miigeii: az biztos. ezért nem érdemes gyereknek erőltetni, h megegyen olyat, amit először kap - visszafelé sül el a dolog (és akkor nem csak a prüszkölő visszaköpésre és a sugárhányásra gondoltam )
nekem a gomba is ilyen volt az olíva mellett (bár ebből csak a feketét szeretem)
sajnos egy koron túl azonban ismát alábbhagy az ízérzékelés
@Miigeii: pedig ez is igaz ám
vannak olyanok, akiket csak sok-sok év után lehet megszeretni:)
@Miigeii: Hannibal Lecter értené:)
Ha ez egy spam, akkor nem feltétlen félrefordítás. Minden nyomorék hoaxnak van vagy 5 féle verziója. Az is lehet, hogy ez magyarul indult :)
vagy nem?:)
de az is lehet, hogy az eredeti szöveget sem egy agylény írta, aki meg képes ilyen marhaságokat lefordítani, annak nem tűnik fel a hülyeség :)
mit várunk olyanoktól, akik ezeket terjesztik?:)

Ha nem spam, akkor fogalmam sincs, de én nem tudom nem annak venni :))
@Miigeii: aszongyák h 7évente, ami nálam bejött.. :)
@Llew: Llew drága, láttam én, h viccelsz, mert nem is volt benne, h female. De tudjuk, h a férfiak szeretik, ha komolyan veszik őket, Részünkről a szerencse:))))))))
(jah, valasz ment)
@lizocska:
Egyszer mélyen szántó beszélgetést folytattam magammal,hogy mégis milyen jogalapon kívánom veszettül a tökfőzeléket, ha egyszer legjobb tudomásom szerint kifejezetten nem szeretem..?!
Aztán próba-szerencse alapon csak főztem, megettem, és azóta tart az idilli kapcsolatunk. Zsenge főzőtök (sok kaporral) és köztem. :)
@lizocska: na jó, szerintem nem megy át a poénod ezzel a female-lel, úgyhogy hagyd:
amúgy is femail
@Miigeii: én állapotosan éltem át ilyeneket
füstölt tarja és eperfagyi (nem is szeretem)
@lizocska: a nők meg szétszórtak, vagy hogy sikerült ezt elnézni: "glands of the female"?:)
@Miigeii: a hangok megmondták, hogy szereted igaz?
@Llew: meg. és igazuk volt. ;)
@Miigeii: akarsz róla beszélni? :)

Nem, rossz kérdés volt, ne beszélj róla. :)
@Llew: i lost you, seriously...
tényleg szétszórattam, mint a szent nép.
@lizocska: úgy tűnik nem csak @Miigeii: szeret magával beszélgetni, egyébként tényleg nem jött át
@Llew: ha? én nem magammal beszélgetek, hanem a barátommal.
@lizocska: hát ez mi? És nem ez az első az oldalon:)

lizocska · haromvilaganya.blogspot.com/ 2009.05.06. 16:19:29
@lizocska: na jó, szerintem nem megy át a poénod ezzel a female-lel, úgyhogy hagyd:
amúgy is femail
@Ypszi: mermér? megyek szülőire, nagyon frissítőleg 6 majd:)
amúgy kéne, de nem fogok egy darabig se ma se holnap se pénteken, se....
@lizocska: én azután, hogy egyszer megfőztem magamnak és rájöttem, hogy 25 évig azért nem szerettem, mert anyám elb.ssza (spenót- és tökfőzelék, azóta két visszatérő vendégem vacsorára)
@nyolc_mini_vese: ehhe.. nekem anyum utálta a tökfőzeléket, én szeretem.. úgyhogy megtanította megfőzni.. tehát én úgy csinálom, ahogy ő.. ennek ellenére a sajátját nem ette meg, de az enyémet igen :) erre varrjál gombot!
Szerintem nem leszólni kellene ezt a korszakalkotó iniciatívát, hanem kiteljesíteni. Mivel közeledünk éjfélhez, bátorkodom kezdeményezni a gyűjtemény kibővítését a következő termésekkel, konyhakerti növényekkel stb.:
- lóhere
- tök
- makk
- csilipaprika (népiesebb nevét elfelejtettem)
@Lobra: macskapöcse paprika?:))) de az nem a csili, hanem a cseresznyepaprika.. bocs..:)
@Ypszi: Persze hogy persze... :) Bizony az cseresznyepaprika. És a szinonima is stimmel. :)
Olyan aprobb dolgokon ne akadjunk fenn, hogy magyarul a szivnek nem 4 kamraja, hanem 2 kamraja es 2 pitvara van. (Ezt probalja valaki a paradicsomra ramagyarazni.)
@Ypszi: Nem, ne haragudj, nem akarok gombot varrni az anyukádra.

Inkább megyek, eszem még egy kis paradicsom pitvart.
@nyolc_mini_vese: anyukám átfolyna a gomblyukak között :P

(molbid vagyok, tudom...)
Egyébként ott megdőlt a teória, hogy a vesebabot valeszeg azért hívják vesebabnak, mert úgy néz ki, mint egy vese.

A dió meg tényleg rémisztően olyan, mint egy agy, de mondjuk egy jobban összegyűrt papírgalacsin is.
@Ypszi: Az anyukád a Terminátor 3?
@nyolc_mini_vese: nem folyékony fém, hanem poralapú
:) (ne tévesszen meg a mosolygás, csak a morbiditásomat leplezem)
Ez bizony hoax a javából. Az ilyeneknek az a sajátossága, hogy valamilyen tekintélyes, ténylegesen létező szaktekintélyre hivatkoznak állításuk komolyságát bizonyítandó. A baj csak az, hogy az illető szaktekintélynek esze ágában sincs internetes úton terjeszteni tudományos nézeteit (vannak szaklapok erre a célra).

Itt a legfőbb tekintélyre, Istenre hivatkozik az ismeretlen szerző.

A nézet - hogy a tárgyak alakja és tulajdonsága összefüggésben van egymással - a középkor végén és az újkor elején volt kedvenc elmélete a tudósoknak. Az akkori kémikusok meg is cáfolták ezt már akkor. Furcsa, hogy időnként felbukkan ez a szemlélet napjainkban is.
További ötlet:

A villanykörte wolfrámtartalma elősegíti a gondolatok megvilágosodását.
@kalamajka1: szerintem nem furcsa, nagyon is természetes*. Ezt sokkal egyszerűbb megérteni (elhinni), mint a bonyolult magyarázatokat.
a lényeg, h a javasolt tápanyagot tartalmazó gyümölcsöt a megfelelő metszetben mutasd meg a betegnek.
ettől függetlenül így felvilágosítani etikátlannak tartom (félműveltség és veszélyei)
*szeretjük a meséket, a mesemondó a mai napig nagy tiszteletben álló személy a társadalomban, csak a neve változik
@kalamajka1: a dinoszaurusz alakú rántott "pulykamellfilétől" (értsd: parizer) meg nagyra lehet nőni nyilván.
@sTormy: inkább ki lehet halni tőle, ha már dinoszaurusz
@Llew: mindkettőtöknek igaza van
megnősz jó nagyra és belehalsz:(((
Egy gondolat a szóda-témához:
Itt talán inkább a kalcium-karbonátot (mész, ugyebár) és a különböző hidrogén-karbonátokat (l. szóda, szódabikarbóna, stb.) sikerült összezagyválni.
"Gyerekkoromban nagy rajongója voltam a banánnak, és szüleim erőfeszítéseinek köszönhetően jutott is belőle (ez annak idején tényleg erőfeszítést igényelt), ettem is jó sokat. A fentiek alapján, gondolom, sejtitek, mire akarok itt diszkréten célozni."

Kedves Leiter Jakab,

Ez nagyon lol szöveg volt:-).

süti beállítások módosítása