Félrefordítások

Olvastál, hallottál egy csinos kis félrefordítást valahol? Küldd el a felrefordit@gmail.com címre!

Lájkoltatás

Nyelvről, értelmesen

Kedvenc nyelvi portálunk a Nyelv és Tudomány - nyest.hu, mert értelmes dolgokat írnak nyelvi témákról. Érdemes olvasni őket.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Ezt most találtam (sajnos olyan régi az oldal, hogy nincs https, csak http): l... (2024.01.14. 08:36) Nagyon régi klasszikus: használati utasítás
  • TippMikszáth Kálmán: A "bit of a trouble"-t én úgy értelmezem, hogy "Ön is volt életveszélyben?" (2023.12.23. 10:35) Zűrös ügyek, epikus túlzások
  • inkerton: OK, de ha karácsonyi töltelékről van szó, akkor miért úgy folytatódik a beszél... (2023.01.09. 16:50) Húsos pite kristálycukorral, porcukor helyett
  • SzZsoel: De a világért se tegyük ezt nedvesen, nehogy a végén az áram b@sszon meg minket. (2021.01.15. 18:22) Dugja meg a terméket!
  • Kit Fisto: Látom, hogy van itt egy alapvető probléma. Angolt nem mindig fordítunk szó sze... (2020.03.10. 08:11) Eperszőke?
  • Konok: A saját konyhámban is van egy.. (2020.02.17. 13:29) Jósági üszögmenntes Acél
  • Nemvagyegyedul: Akárhányszor nézem újra,(sokszor), mindig újabb félrefordítások tömkelegét tal... (2020.01.11. 23:05) A Szaturnusz, az unikornis és a tejföl
  • arncht: a venasszonyok nyara semmivel sem magyarabb, mint az indiannyar. az egyik neme... (2019.08.16. 09:55) Indián nyár
  • Leiter Jakab: @VikMorroHun: Nem értem ezt a mondatot, bocs: "senki sem használta az általad ... (2019.07.27. 09:51) Fizetési sapka
  • inf3rno: Én pont most próbálok rákeresni arra, hogy mi a tököm az a kötőhártya zsák. Pe... (2019.07.24. 14:19) Pislogjon! Ne pislogjon!
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: @sTormy: Pl. a szájszuronyos istállólégy. (2019.06.26. 14:13) Obamát folyton félrefordítják
  • virgo: A wheeler dealersben még nem láttam olyan részt, amiben ne fordítottak volna f... (2019.05.23. 08:59) Bogaras

Gyakori címkék (teljes lista a végén)

24 maraton (6) agatha christie (5) agymenők (3) állítólag... (8) általános hiba (95) amatőr (5) amerikai foci (5) angol (2235) az elit alakulat (3) az elnök emberei (4) a felreforditas nyomaban (3) a mentalista (15) a szökés (3) a szürke ötven árnyalata (6) band of brothers (3) biblia (4) bkv (10) blackadder (4) bones (11) californication (4) cím (72) criminal minds (4) csengetett mylord (4) csillagkapu (8) csi lv (33) csi miami (22) csi ny (17) dalszöveg (3) desperate housewives (4) doctors (4) doktorok (4) doktor house (18) dokumentum (5) dr csont (10) elírás (6) étlap (22) everwood (4) family guy (3) fekete vipera (4) felirat (88) fifty shades of grey (6) film (374) fordítógép (38) francia (41) friends (49) garfield (6) gilmore girls (15) google (4) gyilkos elmék (5) gyűrűk ura (5) hamis barát (65) használati utasítás (18) helyszínelők (45) helyszinelok maraton (8) hirdetés (13) hírek (8) hogfather (5) holby city (3) holland (3) horvát (5) house md (19) how i met your mother (3) hunglish (21) idézet (6) index (18) internet (100) ismeretterjesztő (123) jag (8) james bond (4) james verseny (18) játék (4) jóbarátok (54) joey (3) kaliforgia (3) káromkodás (3) képpel (207) képregény (8) kiadvány (11) kiejtés (9) kifejezés (4) könyv (197) kvíz (19) latin (5) law & order (4) lengyel (3) letterman (3) lord of the rings (4) lost (5) magyarról (130) married with children (5) máshol írják (7) mást jelent (322) máv (4) miami helyszínelők (5) miért éppen alaszka (5) monk (6) mythbusters (7) ncis (8) német (105) nem félrefordítás (16) nem fordította (13) név (123) nincs ilyen szó (40) northern exposure (5) obama (3) offi (6) olasz (12) orosz (19) pratchett (5) prison break (5) programajánló (5) rádió (4) rajzfilm (53) reklám (23) rém rendes család (4) román (4) roswell (7) saját hiba (12) sajtó (363) sherlock (6) simpson család (17) sorozat (483) south park (9) spanyol (9) sport (6) star trek (7) supernatural (3) számítástechnika (4) szavazás (6) szerkezet félreértése (70) szex és new york (3) szinkron szerda (9) szívek szállodája (12) szlovák (3) szoftver (35) szótár (5) szóvicc (4) született feleségek (5) termékcímke (17) tévéműsor (91) the mentalist (15) the pretender (3) the simpsons (15) the x files (5) tolmács (9) top gear (14) true blood (3) tükörfordítás (232) újrajátszás (4) véleményes (173) videóval (8) x akták (5) you rang mylord (4) zene (17) Összes címke

Fantasztikus nyereményjáték

2008.12.15. 11:11 nyolc_mini_vese

Tegnap néztem egy kicsit a tévét és rájöttem, hogy nagyon közel lehet már a Karácsony, mert egymást érik a plazma TV / azonnali kölcsön reklámok, úgyhogy itt az ideje, hogy mi is kedveskedjünk valamivel.

Szóval az jutott eszembe, hogy kisorsolom a képen látható könyvet. Vagyis egy ehhez meglehetősen hasonló könyvet, mert szerintem nem az én példányomról készült a képen látható kép.

A könyvről azt kell tudni, hogy nagyon-nagyon szórakoztató olvasmány, egyrészt, mert a szövege már eleve vicces, másrészt, mert iszonyatosan jó illusztrációk készültek hozzá. Ezen a szent helyen lehet róla olvasgatni.

A könyvet dedikáltattam mind a négy szerzővel (Hadházi László / Kovács András Péter / Litkai Gergely / Pataki Balázs), úgyhogy lehet, hogy egy nap majd csilliárdokat fog érni.

Arra jutottam, hogy aki szeretné megnyerni a könyvet, az ha beküld egy félrefordítást, írja oda, hogy "én, xy, szeretném megnyerni ezt a fantasztikus könyvet" vagy valami hasonlót és majd egy kalap és néhány cetli segítségével kisorsolom a nyertest.

Mondjuk a beküldést számoljuk a poszt kikerülésétől és tartson december 31-én, 23:59-ig, mert az olyan szimbolikus + ha eljön az apokalipszis, akkor megtarthatom a könyvet. Tehát, aki szeretné a könyvespolcán porolgatni "A Föld kilencvenkilenc legkevésbé ismert csodája" című könyvet, az írjon. Aki esetleg megvásárolná tréfás kedvű szeretteinek, annak meg azt üzenem, hogy a Libriben a csillagászatos szekcióban rejtették el. Mondjuk lehet, hogy én maradtam le és tényleg van Miki egér formájú bolygó, a mai világban ki tudhassa ezt már. Én meg kicsit reménykedem benne, hogy nem egy Belső-Mongóliában lakó olvasó nyeri meg, mert igen nehéz darab.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leiterjakab.blog.hu/api/trackback/id/tr82820166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hát ez picit fura. Én pl. beküldtem két posztnak valót már kb egy hónapja, és nem láttam megjelenni. Ha másfél hónap az átfutási idő, kivéve, amit soron kívül kitesztek, akkor hogy valósítsuk meg a dec 29-ig való kikerülést??
BPE: igen, nagy a sor, de az emailek dátumát figyelem, így megfelel? És persze, ha olyan nyer, ami még nincs kint, amire elég nagy az esély, akkor rögtön ki is teszem.
Az apokalipszis úgyis csak 2012-ben jön el, miután 2000-ben érdeklődés hiányában elhalasztották :P
Illetve lehet, hogy megtörtént, csak senkinek nem tűnt föl. (Terry Pratchett elmélete :))
Ajaj, tudtam hogy nem kellett volna múlt héten beküldenem egyszerre három csomagot :) (Mármint három postra valót)
Hát bocsánat, most jelent meg a könyv, addig nem akartam felajánlani, amíg nem volt itt konkrétan az asztalomon.
hu_neutrino, dehogyis, azok is játszanak, van másik nyereményjáték is a blogon, meg lesz egy harmadik is, és ha minden jól megy, egy negyedik is.
Köszi a felajánlást, nagyon tetszetősnek tűnik ezt a könyv az előzetesek alapján.

Ha több félrefordítást küldünk be, nő az esély a nyerésre, vagy beküldőnként sorsolsz?
Olman: szerintem email címek közül válogatok majd. Viszont senkit sem biztatnék arra, hogy regisztráljon hirtelen 50 címet és küldje be 50x ugyanazt a fordítást. És az email beérkezése számít, szóval azóta hiába került ki egy csomó poszt, azok szerintem mind régebbiek.

Amúgy ha valaki lecsúszik a könyvről, akkor vegye meg bátran, az ár / érték aránya nagyon jó.
@nyolc_mini_vese: Azt lehet-e, hogy egy régebbi posztodat küldjük be ismeretlen (de női) e-mail címről? Esetleg olyanról, ami hosszú (bökés esetén jobb esélyekkel indul), és mondjuk nem A és nem Z betűvel kezdődik (megfigyeltem, hogy ők kevesebbet feleltek a suliban, szóval könyvet se nyerhetnek, így igazságos).

Na mondjuk most hogy ezt a titkosat ide leírtam, mindenki nyerni fog, aki elolvasta. Még jó, hogy a lottósat nem mondtam el, azon is mindenki nyerne, és elértéktelenedne a forint. Nagy teher van a vállamon.
süti beállítások módosítása