Félrefordítások

Olvastál, hallottál egy csinos kis félrefordítást valahol? Küldd el a felrefordit@gmail.com címre!

Lájkoltatás

Nyelvről, értelmesen

Kedvenc nyelvi portálunk a Nyelv és Tudomány - nyest.hu, mert értelmes dolgokat írnak nyelvi témákról. Érdemes olvasni őket.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Ezt most találtam (sajnos olyan régi az oldal, hogy nincs https, csak http): l... (2024.01.14. 08:36) Nagyon régi klasszikus: használati utasítás
  • TippMikszáth Kálmán: A "bit of a trouble"-t én úgy értelmezem, hogy "Ön is volt életveszélyben?" (2023.12.23. 10:35) Zűrös ügyek, epikus túlzások
  • inkerton: OK, de ha karácsonyi töltelékről van szó, akkor miért úgy folytatódik a beszél... (2023.01.09. 16:50) Húsos pite kristálycukorral, porcukor helyett
  • SzZsoel: De a világért se tegyük ezt nedvesen, nehogy a végén az áram b@sszon meg minket. (2021.01.15. 18:22) Dugja meg a terméket!
  • Kit Fisto: Látom, hogy van itt egy alapvető probléma. Angolt nem mindig fordítunk szó sze... (2020.03.10. 08:11) Eperszőke?
  • Konok: A saját konyhámban is van egy.. (2020.02.17. 13:29) Jósági üszögmenntes Acél
  • Nemvagyegyedul: Akárhányszor nézem újra,(sokszor), mindig újabb félrefordítások tömkelegét tal... (2020.01.11. 23:05) A Szaturnusz, az unikornis és a tejföl
  • arncht: a venasszonyok nyara semmivel sem magyarabb, mint az indiannyar. az egyik neme... (2019.08.16. 09:55) Indián nyár
  • Leiter Jakab: @VikMorroHun: Nem értem ezt a mondatot, bocs: "senki sem használta az általad ... (2019.07.27. 09:51) Fizetési sapka
  • inf3rno: Én pont most próbálok rákeresni arra, hogy mi a tököm az a kötőhártya zsák. Pe... (2019.07.24. 14:19) Pislogjon! Ne pislogjon!
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: @sTormy: Pl. a szájszuronyos istállólégy. (2019.06.26. 14:13) Obamát folyton félrefordítják
  • virgo: A wheeler dealersben még nem láttam olyan részt, amiben ne fordítottak volna f... (2019.05.23. 08:59) Bogaras

Gyakori címkék (teljes lista a végén)

24 maraton (6) agatha christie (5) agymenők (3) állítólag... (8) általános hiba (95) amatőr (5) amerikai foci (5) angol (2235) az elit alakulat (3) az elnök emberei (4) a felreforditas nyomaban (3) a mentalista (15) a szökés (3) a szürke ötven árnyalata (6) band of brothers (3) biblia (4) bkv (10) blackadder (4) bones (11) californication (4) cím (72) criminal minds (4) csengetett mylord (4) csillagkapu (8) csi lv (33) csi miami (22) csi ny (17) dalszöveg (3) desperate housewives (4) doctors (4) doktorok (4) doktor house (18) dokumentum (5) dr csont (10) elírás (6) étlap (22) everwood (4) family guy (3) fekete vipera (4) felirat (88) fifty shades of grey (6) film (374) fordítógép (38) francia (41) friends (49) garfield (6) gilmore girls (15) google (4) gyilkos elmék (5) gyűrűk ura (5) hamis barát (65) használati utasítás (18) helyszínelők (45) helyszinelok maraton (8) hirdetés (13) hírek (8) hogfather (5) holby city (3) holland (3) horvát (5) house md (19) how i met your mother (3) hunglish (21) idézet (6) index (18) internet (100) ismeretterjesztő (123) jag (8) james bond (4) james verseny (18) játék (4) jóbarátok (54) joey (3) kaliforgia (3) káromkodás (3) képpel (207) képregény (8) kiadvány (11) kiejtés (9) kifejezés (4) könyv (197) kvíz (19) latin (5) law & order (4) lengyel (3) letterman (3) lord of the rings (4) lost (5) magyarról (130) married with children (5) máshol írják (7) mást jelent (322) máv (4) miami helyszínelők (5) miért éppen alaszka (5) monk (6) mythbusters (7) ncis (8) német (105) nem félrefordítás (16) nem fordította (13) név (123) nincs ilyen szó (40) northern exposure (5) obama (3) offi (6) olasz (12) orosz (19) pratchett (5) prison break (5) programajánló (5) rádió (4) rajzfilm (53) reklám (23) rém rendes család (4) román (4) roswell (7) saját hiba (12) sajtó (363) sherlock (6) simpson család (17) sorozat (483) south park (9) spanyol (9) sport (6) star trek (7) supernatural (3) számítástechnika (4) szavazás (6) szerkezet félreértése (70) szex és new york (3) szinkron szerda (9) szívek szállodája (12) szlovák (3) szoftver (35) szótár (5) szóvicc (4) született feleségek (5) termékcímke (17) tévéműsor (91) the mentalist (15) the pretender (3) the simpsons (15) the x files (5) tolmács (9) top gear (14) true blood (3) tükörfordítás (232) újrajátszás (4) véleményes (173) videóval (8) x akták (5) you rang mylord (4) zene (17) Összes címke

Az krokodilpókokrúl

2010.04.04. 07:59 bioLarzen

A Wikipédia megmondja nekünk, melyik a világ legnagyobb pókfaja (exkluzíve Szpájdermen): az "óriás tarantula más néven óriás madárevő pók (Theraphosa blondi)." Nos, Wiki leülhet, egyes. Maki olvtársunk jóvoltából ugyanis megtudhatjuk, hogy létezik egy még félelmetesebb - de legalábbis sokkal nagyobb pókfajta:

Még újak voltak hazánkban a változatos vagy kevésbé változatos műsorokat
játszó műholdas csatornák, ennek köszönhetően nagy örömmel néztük az egyik nagy nemzetközi szolgáltató dokumentumfilmeket sugárzó adóját. Éppen az őserdők, és Földünk nagy folyóinak állatvilága volt a téma, ezen belül is a krokodilok, aligátorok játszották a főszerepet. Bárgyún bambultam a képernyőt egy talán szombati délelőttön, míg meg nem ütötte fülemet a következő mondat:
- Némely krokodilnak akár nyolc lába is lehet... 

Körülbelül tíz másodprecig csak néztem magam elé, agyamban különféle torzszülött, duplázott lábszámú hüllők képei jelentek meg, majd hirtelen bevillant a megoldás és elkapott a röhögőgörcs. Az eredeti mondat úgy hangozhatott, hogy: - Némely korkodil akár nyolc láb hosszú is lehet. :) Nyilván a feet-et valaki lábaknak fordította, mindenesetre bioszból nem lehetett túl jó az illető.

Persze, védhető a műsor állítása - amennyiben a krokodil által birtokolt lábszámba belevesszük az állat által elfogyasztott gazellák/egyéb állatok/turisták végtagjait is... Ellenkező esetben viszont a legjobb szándékkal is minimum egy nagyon, de nagyon fáradt fordítót kell feltételeznünk.

45 komment

Címkék: ismeretterjesztő angol tévéműsor korkodil

A bejegyzés trackback címe:

https://leiterjakab.blog.hu/api/trackback/id/tr141892460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Höhö, a nyolclábú zenekar.

Meg volt az a vicc, hogy miben különbözik egymástól a krokodil és a szovjet kommunista párt központi bizottsága. Hát hogy a krokodilnak négy lába van és 68 foga, a KB-nak meg 68 lába és négy foga.
avagy az Apátság útra kell visszamenni?
@Franci1969: Sztem pocak megoldására gondolt szerző :)

bio
gyáááá :D:D Azért ez nagyon durva baki! :)
@bioLarzen: elismerem, az sokkal humorosabb, sőt még egy jó vicc is volt bónuszként :)
én csak az Octopus's garden-re gondoltam.

de valamit nem értek: nem Te vagy a szerző?
@Franci1969: Egyébként a sok négytagú zenekarból pont ezért választottam végül a gombasérókat - biztos voltam benne, hogy valaki talál a munkásságukban valmit, ami utal vagy a 8 lábra, vagy a krokodilra - miközben én nagy-ravaszul mindössze az együttes lábszummájára gondoltam - erre pocak lelövi, mintha csak egy délutáni kvíz lenne :)

bio
@bioLarzen: hát ez nem valami fair, ezzel az erővel valóban bármely négytagú csoport jó lett volna. bár a dolog humorosságát azért felfogom :)

a ki volt a szerzőt azért kérdeztem, mert a legelső hsz-ban e/3-ban beszéltél magadról. de semmi gond, nyilván megvolt az oka :)
@Franci1969: Igen, humorizálni próbáltam :) De már rég rájöttem, hogy a blogpopulácóval nem kompatibilis a humorom, kész mázli, hogy azért a baráti körömmel igen :D

A képrejtvény meg egyenesen sz*r, ha fair :)

bio
@bioLarzen: nemtom, csak ránéztem, és szemernyi kétségem nem volt a megoldást illetően - viszont marha jópofa ötlet volt szerintem.
@bioLarzen: ezek után kérek egy pontos definíciót a "képrejtvény a leiterjakab oldalon" kifejezésre :P
^^
:))
@pocak: Köszönöm - akarsz a barátom lenni? :D

bio
@bioLarzen: de csak ha te is megdicséred az én képrejtvényeimet :)
@pocak: Abszolút zseniálisak!

bio
Gondolom a Veresegyházi asszonykórusat is mindenki ismeri... :)
@FikuszKukisz: Mármint viccet, gondolom :D

bio
@bioLarzen: a villamos meg *így* sárga?
^^
rendben, de akkor bármilyen tetszőleges poszt-kép kombináció esetén el kell fogadni a megfejtő bármilyen elszállt, de logikusan levezethető ál-megfejtését is.
:)
@Franci1969: Erről már volt egy csörte anno, én adtam 5-6 "logikus" levezetést jakab egyik képrejtvényére :)

bio
@Franci1969: De most, komolyan, azért csak nem lehetett olyan istentől elrugaszkodott, képtelen, tök illogikus a feladvány, ha pocak elsőre megfejtette...

bio
@bioLarzen: persze, ez (is) teszi az emberi agyat annyira csodálatossá. az asszociáció :)
és még a humorérzék!

:)
@bioLarzen:
Kétségtelen, hogy elég sokat zenéltek, néha akár "Eight days a week" ;-)

Macibb
@Macibb: Hihi, ez egyre jobb :)

bio
1) Ti jól elszórakoztatjátok magatokat! Na jó én is szórakoztam.
2) Egyszer én is voltam hasonló helyzetben, mint az író: egy neves tudományos csatorna Egyiptommal kapcsolatos műsora közben. Ahogy a szerző írta én is úgy felületesen hallgattam a kommentátort, aki a kb. 2-3000 évvel ezelőtti Egyitptomról beszélt. Majd elhangzott ez:
"... karácsony tájékán az egyiptomiak szokásukhoz híven..."
Itt kezdett el kattogni erősen az agyam, hogy feloldjam az ellentétet.
A műsort 2006-ban hallottam, a filmet előtte készíthették, de ha csak 2000 évet is számolunk vissza, akkor még mindig nem elfogadható a karácsony kifejezés... főleg Egyiptomban!

Egyébként mostanában tudtam meg, hogy vannak 8 végtagú (összenőtt iker, 1 fejjel) emberek a világon. És vannak ikertojást tojó tyúkok. Bármi lehetséges!
Nyolclábú krokodil! Nagyszerű zenekarnév!
@IrkaFirka: Gondolom, az ókori Egyiptom tele volt fenyőerdőkkel :)

bio
@bioLarzen: ki fogsz nevetni, de van egy ilyen elmélet, miszerint régen ott nem is volt sivatag ;)
ennél többet sajnos én sem tudok most mondani.
Jut eszembe, ha beveszik Yokót, ők lettek volna a tízlábú zenekar, és ha beveszik Paul második nőjét is, ők lehettek volna a tizenegy lábú zenekar.
Volt egy tanárom gimiben, aki azzal szórakozott, hogy ha egy főre jutó összeget kellett mondani, akkor mindig elosztotta kettővel és "fülenként" adta meg. Pl belépőjegy: nem kétezer per fő, hanem ezer per fül.
És azt hitte, vicces...
Ide Elton John is jó képrejtvény lett volna...
"bioLarzen 2010.04.0
a blogpopulácóval nem kompatibilis a humorom, kész mázli, hogy azért a baráti körömmel igen :D"

A korkodil 8 lábán vajon hány baráti köröm van?

"Mylady · renszarvas.hu/ 2010.04.04. 15:06:46
Volt egy tanárom gimiben, aki azzal szórakozott, hogy ha egy főre jutó összeget kellett mondani, akkor mindig elosztotta kettővel és "fülenként" adta meg. ...
És azt hitte, vicces..."

Ezt most így kell megtudnom, édes lányom? Örülök, hogy kommunikáció szakra mentél továbbtanulni. Remélem, ott ragad rád valami, nemcsak a kosz (hahaha!).
@pocak: amiben Joko van, az minden, csak nem zenekar.

De ha már japán vonal, a krokodilpókról eszembe jutott egy félrefordítás és utóélete, szerintem már linkeltem:

neojaponisme.com/2008/11/25/how-to-mistranslate/
@tobias2:
"Ezt most így kell megtudnom"
"édes lányom"
"kommunikáció szak"

félek, össze lettem keverve valakivel...
@Mylady: ...vagy inkább csak neked sem kompatibilis a humorod a bloggal - kezdünk csapattá bővülni :)

bio
Jó-jó, de mi az a "korkodil"? :)
@thit jensen:
elton john?
nem inkább nina simone?
@Tesztelo.hu: Olyan, mint az agillátor, csak afrikai.

bio
@bioLarzen: hát, nem ez lenne az első ilyen blog :)
@Franci1969:
Én Elton Crocodil Rock-jára gondoltam!:)
Egyébként nem lehet, hogy a filmben megtalálták a hiányzó evolúciós láncszemet a pókfélék és a hüllők között? :))
@thit jensen: Jó kérdés, sajna nem láttam a kérdéses műsort.. :)

bio
@thit jensen:
én csak a lábakat számoltam össze.
kezdtem ott, hogy vettem egy háromlábú zongoraszéket....
elton john is jó megfejtés (lenne), de csakis azért nina simone, mert őt szívesen hallgatom.
@Komavary: Tökéletesen egyetértek! Abcúg Yoko, csak bajt csinált (no jó, talán Sean az egyetlen kivétel).
Akár nyolc láb hosszú krokodil - kb 2.5 méter, azért az az átlaghoz képest még elég kicsi. Ez fura.
Ezen kívül itt egy kép egy nyolclábú krokiról:
rwsphoto.blogspot.com/2009/05/animal-oddity-photo-of-conjoined.html
Mindezt csupán addig, amíg bizonytalan az eredeti szöveg.
:)
süti beállítások módosítása