Félrefordítások

Olvastál, hallottál egy csinos kis félrefordítást valahol? Küldd el a felrefordit@gmail.com címre!

Lájkoltatás

Nyelvről, értelmesen

Kedvenc nyelvi portálunk a Nyelv és Tudomány - nyest.hu, mert értelmes dolgokat írnak nyelvi témákról. Érdemes olvasni őket.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Ezt most találtam (sajnos olyan régi az oldal, hogy nincs https, csak http): l... (2024.01.14. 08:36) Nagyon régi klasszikus: használati utasítás
  • TippMikszáth Kálmán: A "bit of a trouble"-t én úgy értelmezem, hogy "Ön is volt életveszélyben?" (2023.12.23. 10:35) Zűrös ügyek, epikus túlzások
  • inkerton: OK, de ha karácsonyi töltelékről van szó, akkor miért úgy folytatódik a beszél... (2023.01.09. 16:50) Húsos pite kristálycukorral, porcukor helyett
  • SzZsoel: De a világért se tegyük ezt nedvesen, nehogy a végén az áram b@sszon meg minket. (2021.01.15. 18:22) Dugja meg a terméket!
  • Kit Fisto: Látom, hogy van itt egy alapvető probléma. Angolt nem mindig fordítunk szó sze... (2020.03.10. 08:11) Eperszőke?
  • Konok: A saját konyhámban is van egy.. (2020.02.17. 13:29) Jósági üszögmenntes Acél
  • Nemvagyegyedul: Akárhányszor nézem újra,(sokszor), mindig újabb félrefordítások tömkelegét tal... (2020.01.11. 23:05) A Szaturnusz, az unikornis és a tejföl
  • arncht: a venasszonyok nyara semmivel sem magyarabb, mint az indiannyar. az egyik neme... (2019.08.16. 09:55) Indián nyár
  • Leiter Jakab: @VikMorroHun: Nem értem ezt a mondatot, bocs: "senki sem használta az általad ... (2019.07.27. 09:51) Fizetési sapka
  • inf3rno: Én pont most próbálok rákeresni arra, hogy mi a tököm az a kötőhártya zsák. Pe... (2019.07.24. 14:19) Pislogjon! Ne pislogjon!
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: @sTormy: Pl. a szájszuronyos istállólégy. (2019.06.26. 14:13) Obamát folyton félrefordítják
  • virgo: A wheeler dealersben még nem láttam olyan részt, amiben ne fordítottak volna f... (2019.05.23. 08:59) Bogaras

Gyakori címkék (teljes lista a végén)

24 maraton (6) agatha christie (5) agymenők (3) állítólag... (8) általános hiba (95) amatőr (5) amerikai foci (5) angol (2235) az elit alakulat (3) az elnök emberei (4) a felreforditas nyomaban (3) a mentalista (15) a szökés (3) a szürke ötven árnyalata (6) band of brothers (3) biblia (4) bkv (10) blackadder (4) bones (11) californication (4) cím (72) criminal minds (4) csengetett mylord (4) csillagkapu (8) csi lv (33) csi miami (22) csi ny (17) dalszöveg (3) desperate housewives (4) doctors (4) doktorok (4) doktor house (18) dokumentum (5) dr csont (10) elírás (6) étlap (22) everwood (4) family guy (3) fekete vipera (4) felirat (88) fifty shades of grey (6) film (374) fordítógép (38) francia (41) friends (49) garfield (6) gilmore girls (15) google (4) gyilkos elmék (5) gyűrűk ura (5) hamis barát (65) használati utasítás (18) helyszínelők (45) helyszinelok maraton (8) hirdetés (13) hírek (8) hogfather (5) holby city (3) holland (3) horvát (5) house md (19) how i met your mother (3) hunglish (21) idézet (6) index (18) internet (100) ismeretterjesztő (123) jag (8) james bond (4) james verseny (18) játék (4) jóbarátok (54) joey (3) kaliforgia (3) káromkodás (3) képpel (207) képregény (8) kiadvány (11) kiejtés (9) kifejezés (4) könyv (197) kvíz (19) latin (5) law & order (4) lengyel (3) letterman (3) lord of the rings (4) lost (5) magyarról (130) married with children (5) máshol írják (7) mást jelent (322) máv (4) miami helyszínelők (5) miért éppen alaszka (5) monk (6) mythbusters (7) ncis (8) német (105) nem félrefordítás (16) nem fordította (13) név (123) nincs ilyen szó (40) northern exposure (5) obama (3) offi (6) olasz (12) orosz (19) pratchett (5) prison break (5) programajánló (5) rádió (4) rajzfilm (53) reklám (23) rém rendes család (4) román (4) roswell (7) saját hiba (12) sajtó (363) sherlock (6) simpson család (17) sorozat (483) south park (9) spanyol (9) sport (6) star trek (7) supernatural (3) számítástechnika (4) szavazás (6) szerkezet félreértése (70) szex és new york (3) szinkron szerda (9) szívek szállodája (12) szlovák (3) szoftver (35) szótár (5) szóvicc (4) született feleségek (5) termékcímke (17) tévéműsor (91) the mentalist (15) the pretender (3) the simpsons (15) the x files (5) tolmács (9) top gear (14) true blood (3) tükörfordítás (232) újrajátszás (4) véleményes (173) videóval (8) x akták (5) you rang mylord (4) zene (17) Összes címke

Beteget szállít az ambulancia

2010.02.16. 07:35 Leiter Jakab

Q-rious is közeledik a tizedik beküldéséhez:

Most volt egy riport az RTL déli híradóban, hogy speciális eszközökkel kell kórházba szállítani a világ legkövérebb emberét.

Láthatóan mentős riportalany (az RTL klub fordítója szerint): Valószínűleg ez az egyetlen ambulancia, amely képes a 400 kiló fölötti pasit szállítani. *facepalm*

Természetesen mentőautó szállítja a fickót, poénnak jól jönne, ha az ambulanciára vinné, de műtétre viszik, az ambulancia meg ugyebár járóbetegeknek van.

Ambulance - ambulancia? Hamis barát, de azért feltűnhetett volna... Szerintem nagyjából minden mentőautóra rá van írva itthon is.

szerintünk: (4/5)
szerintetek: (4/5)

61 komment

Címkék: sajtó angol hamis barát mást jelent

A bejegyzés trackback címe:

https://leiterjakab.blog.hu/api/trackback/id/tr971762338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nagy kérdés az, hogy hogyan lehet a feladványtól a képig eljutni úgy, hogy érintsünk némi nyelvi változást is 19. századi Észak-ír tájnyelvi jellegzetességek észrevételével, aztán Szemirámisz függőkertjét, Bodrogi gyerekkori szerelmét, a szent kézigránátot, és visszajussunk a lego csontvázig.
@semiambidextrous: Nagyot-e tévedek, ha feltételezek egy csöppnyi iróniát kommentedben? ;)
@semiambidextrous: Pedig relatíve egyszerű. Az ír skótdudát uilleann pipe-nak hívják, ezt a hangszer szólal meg a Mandalaband együttes "Beautiful Babylon" című számában (na, hol volt Semiramis függőkertje?) Innen már tényleg csak egy bolhaugrás. Inárcson, a Bodrogi Kúriában Manadalának nevezik a wellness részleget. Itt stresszlabdát is lehet használni, márpedig létezik egy olyan stresszlabda féleség, amit kézigránát formájában gyártanak. Ha a kézigránát és az ambulancia közti kapcsolat nem világos, akkor végképp nem tudok segíteni...
@Kovácsné: Mennyit kellett ehhez aludnod? Mindjárt megszakadok...
Amúgy, csak, hogy a beküldésnél maradjunk, my Q-rious George is no longer Q-rious.
@Mr. Pither: Hát ez az...semennyit. Éjfélig dolgoztam, majd valami idóta barom hajnal háromkor szülinapi tüzijátékot rendezett (vagy bandaháború volt sxzent kézigránátokkal... nem tudom, köd van), mire a kutya miszlikbe hasogatta a bejárati ajtót, és elbújt a sámli alá (kutya 80 kiló, és úgy néz ki, mint a kárpáti barnamedve, akitől elvették a mézesbödönt).
@Kovácsné: :)))))))))))
Nem is úgy értettem, hogy bonyolult, vagy ilyesmi, hanem hogy én nem látom át. Ott akadhattam el, hogy nem látogatom a wellness részlegeket, és én magam vagyok egy stresszlabda gyermekeim számára.
@semiambidextrous: Aki sokáig stresszelteti magát a gyermekeivel, az előbb utóbb felrobban, mint az a bizonyos (: (Ma szülői van... Amen and out)
@semiambidextrous: A záró mondatod kiterjesztő módon értelmezve is megállja a helyét: nagyszülő is lehet stresszlabda... Vajon honnan tudom? :)
@Lobra: @Kovácsné: Látom, mindenki felismerni vélte önnön magát az nagy ambulancia nyitott hátuljában boldogan vigyorgó már nem outpatientben (inpatient - járatlanbeteg). Ja kérem, a lego nem hazudik.
@semiambidextrous: Hogy mennyire nem:
www.youtube.com/watch?v=Sv5iEK-IEzw
Ha esetleg valaki még nem ismeri. Életem fénypontjai közé tartozik, ha már nagyon le vagyok törve, ezt szoktam nézegetni.
@Kovácsné: éjfél körül nálunk volt szülinapi tűzijáték... ezek szétlőtték éjjel az egész várost?
@Kovácsné: Örök kedvenc!!! :D
"You're Mr. Stevens?" ROTFWL
@semiambidextrous: Sztem az inpatient nem járatlan, hanem türelmetlen beteg :D
@Q-rious: Türelmetlen, mert nincs lába (: (: (: (Jó, mentem dolgozni)
@sTormy: Ha jól tudom, mi valahol 20 méterre lakunk egymástól (: Éjfélkor IS volt tüzijáték. Csak a jobbak 3-kor már aludni szoktak, meg nincs a kertjükben egy rettegő borjúnagyságú (:
@Kovácsné: én eddig úgy tudtam, hogy két kerületre lakunk egymástól...
@Kovácsné: Ezúton is felszólítjuk T. Kovácsné Lábatlani lakos szaktársat, hogy lábatlankodjék inkább a lábasok körül, összeütendő valamit a blog éhes közönségének.
@semiambidextrous: Smájlik lemaradtak. "Earnie, you made a joke!"
Ezúton is köszönjük I.T. Kovácsné kartársnak a mély, alapos és rejtett meglátását.
:D
@sTormy: Bakker, kivel keverlek? (: Ja, a Biolámp... izé, BioLarzennel (: (: (: Elnézést!!!
@semiambidextrous: A blog éhes közönsége egye azt, amit én szoktam ilyenkor projekt finisben. Mogyorókrémet saját levében (:
@Mr. Pither: Mrs. Armpartner (: (: (:
Hű, de kimerült kezdek lenni...
@Kovácsné: Csak jau lenne mán egy félaurácska alvás ott valakinek...
@Mr. Pither: Debrecen kiütközött, mi? Télleg, most vasárnap jártam Debiben, esett a hó mint a barom.
Just sayin', ha valaki esetleg tudja, sejti, hallotta már mástól, hogy az márre van...
:D
@semiambidextrous: Most mit jössz itt nekem a pulykakakassal? Ha az embernek csak egy fél aurája van, mert rosszul működnek a csakrái, attól még muszáj rásütni, hogy hajdúsági?
@Mr. Pither: Fél aurája... Hát ez NAGYON. (: (: (:
@Mr. Pither: Hát sütöm én a pulykakakast?! Pörküttbe mögy az, nincs apelláta. Ha pedig fél az aurád, hogy nem lesz meg a másik fele, az nem is csoda, ilyen kommentekkel... :D
@sTormy: én King Kong lépteit hallottam döngeni éjfél körül, féltem is, hogy fölkapja a házat és kiráz minket belőle, aztán elkezd velünk legózni :)
@kcsi: terézvárosi-e vagy? :)
Mindenki a belvárosban lakik? Én percekig vártam a szirénát, mert azt hittem lövöldöznek és mindjárt kivonul a készenlétis kommandó :)
És valaki nem tudja, hogy akkor most mi volt az?
@standup: Én a Budapest vége táblától 200 méterre lakom... A hírekben nem találtam utalást arra, hogy valamelyik gyár földkörüli pályára állt volna, úgyhogy vagy Csák Mátéka 3. szülinapja volt, vagy a kormány elhallgatja az UFO támadást.
@Kovácsné: ha az előbbi, akkor Csák Mátéka a 4.-re olyan (pót)atyai pofont kap, hogy onnantól kezdve mindegyiket egyperces néma csönddel ünnepli. :)
@Kovácsné: Fura, mert én meg a belvárosban és olyan hangos volt, hogy pár utcányira lehetett a buli.

Amúgy nekem gimiben volt egy Csák Máté nevű tanárom...
@standup: Persze. És volt neki egy vér szerinti fia, Chuck Norris, meg egy fogadott, Nemcsák Károly, mi?
@kcsi: senki sem lehet tökéletes. :)
De akkor legalább biztos nem álmodtam. :)
@Mr. Pither: Most 50 körül lehet a fickó, Hévízen vagy Keszthelyen lakik. Iwiwen fellelhető :)
@standup: Nyilván nem kételkedtem a hozzászólásod igazságtartalmában, csak megragadtam az alkalmat.
@Mr. Pither: Én meg megyek fejleszteni az olvasási készségemet. Sorry :)
@Mr. Pither: Csak vigyázz, hogy ne zavard meg az alkalmat szülés közben, miközben megragadod.
@semiambidextrous: Márpedig ha nem zavarom meg az alkalmat, tolvajt fog szülni.
Azt hiszem, ez a poszt csúcsot döntött azzal, hogy az első 47 komment között nem volt egyetlen egy darab ontopic sem. És mindezt kizárólag törzskommentelők hozták össze. Úgy, hogy közben címlapos volt a poszt. Nem csoda, hogy senki új ember nem mert hozzászólni.
@Leiter Jakab: csak nem moderáltad ki az ontopicokat? :)
@Leiter Jakab: Mindenki azt gondolta - te jó ég, milyen szinten bocolják itt ezeka dolgokat? A PhD-mat kidobhatom, mert hozzá se szagolok a témához...
Nem is könnyű nem elveszni elsőre Kovácsné stresszlabdáján. :D
(Volt egyáltalán on-topic komment, vagy ez egy off-poszt in and of itself? - Bár meg kell mondanom, nekem az egész rendben volt, a posztról szólt. Valahol mélyen.)
@kcsi: Áhá! A számok ellened beszélnek!

Kovácsné: 12 komment
semiambidextrous: 12 komment
Mr. Pither: 9 komment (mostmár 10)
@Leiter Jakab: Most mit lehessen tenni? (Kérdem én, aki beindítottam az off-lavinát, amiért ezúton is elnézést). A poszt magáért beszélt, istenigazában semmit nem lehetett hozzátenni, és hiába volt címlapon, egyik idióta sem ragadta meg az alkalmat, hogy bebizonyítsa, a mentőt magyarul igenis ambulanciának nevezik....
@Kovácsné: Pedig én még úgy-ahogy igyekeztem rávezetni a Igen Tisztelt Kollégákat és Kolleginákat, hogy please, focus. Mindhiába, no. Útközben pedig ezirányú törekvéseimet, miután ugye a fene beléjük esék, feladám vala.
@semiambidextrous: Sztem gyakoroljunk önkritikát, és ne szóljunk hozzá egy darabig.Én biztos be tudom tartani, mert marhára nem kéne itt lennem, mikor hétfőn le kell adnom egy akkora anyagot, mint Makó Jeruzsálemtől...
Hova viszik a beteg nyuszit?
A nyulambulanciara. :))
@Darth Revan: És belekódolták a mentőautó márkáját is. Nem Ferrari és nem Lamborghini.
@Mr. Pither: öööö bocs, de miről beszélünk? :)
én azt a kijelentést próbáltam vétózni, hogy "az első 47 komment között nem volt egyetlen egy darab ontopic sem", hiszen a te idézett hsz-odban szerepel a "beküldés" szó, ezért szerintem tekinthető on-nak
@kcsi: Ó, jaj, súlyos szövegértelmezési problémák léptek fel. Én úgy olvastam a mondatodat, hogy "volt itt egy Mr. Pither", értsd az egész az ő hibája volt (ami persze mindentől függetlenül igaz). Elnézést, ismét én voltam a hibás.
@Mr. Pither: megin túl tömör voltam, de így vagy úgy, a hibás mindenképpen te vagy :)
süti beállítások módosítása