Félrefordítások

Olvastál, hallottál egy csinos kis félrefordítást valahol? Küldd el a felrefordit@gmail.com címre!

Lájkoltatás

Nyelvről, értelmesen

Kedvenc nyelvi portálunk a Nyelv és Tudomány - nyest.hu, mert értelmes dolgokat írnak nyelvi témákról. Érdemes olvasni őket.

Friss topikok

  • Mesterséges Geci: Ezt most találtam (sajnos olyan régi az oldal, hogy nincs https, csak http): l... (2024.01.14. 08:36) Nagyon régi klasszikus: használati utasítás
  • TippMikszáth Kálmán: A "bit of a trouble"-t én úgy értelmezem, hogy "Ön is volt életveszélyben?" (2023.12.23. 10:35) Zűrös ügyek, epikus túlzások
  • inkerton: OK, de ha karácsonyi töltelékről van szó, akkor miért úgy folytatódik a beszél... (2023.01.09. 16:50) Húsos pite kristálycukorral, porcukor helyett
  • SzZsoel: De a világért se tegyük ezt nedvesen, nehogy a végén az áram b@sszon meg minket. (2021.01.15. 18:22) Dugja meg a terméket!
  • Kit Fisto: Látom, hogy van itt egy alapvető probléma. Angolt nem mindig fordítunk szó sze... (2020.03.10. 08:11) Eperszőke?
  • Konok: A saját konyhámban is van egy.. (2020.02.17. 13:29) Jósági üszögmenntes Acél
  • Nemvagyegyedul: Akárhányszor nézem újra,(sokszor), mindig újabb félrefordítások tömkelegét tal... (2020.01.11. 23:05) A Szaturnusz, az unikornis és a tejföl
  • arncht: a venasszonyok nyara semmivel sem magyarabb, mint az indiannyar. az egyik neme... (2019.08.16. 09:55) Indián nyár
  • Leiter Jakab: @VikMorroHun: Nem értem ezt a mondatot, bocs: "senki sem használta az általad ... (2019.07.27. 09:51) Fizetési sapka
  • inf3rno: Én pont most próbálok rákeresni arra, hogy mi a tököm az a kötőhártya zsák. Pe... (2019.07.24. 14:19) Pislogjon! Ne pislogjon!
  • Kitalátor (másként) gondolkodó: @sTormy: Pl. a szájszuronyos istállólégy. (2019.06.26. 14:13) Obamát folyton félrefordítják
  • virgo: A wheeler dealersben még nem láttam olyan részt, amiben ne fordítottak volna f... (2019.05.23. 08:59) Bogaras

Gyakori címkék (teljes lista a végén)

24 maraton (6) agatha christie (5) agymenők (3) állítólag... (8) általános hiba (95) amatőr (5) amerikai foci (5) angol (2235) az elit alakulat (3) az elnök emberei (4) a felreforditas nyomaban (3) a mentalista (15) a szökés (3) a szürke ötven árnyalata (6) band of brothers (3) biblia (4) bkv (10) blackadder (4) bones (11) californication (4) cím (72) criminal minds (4) csengetett mylord (4) csillagkapu (8) csi lv (33) csi miami (22) csi ny (17) dalszöveg (3) desperate housewives (4) doctors (4) doktorok (4) doktor house (18) dokumentum (5) dr csont (10) elírás (6) étlap (22) everwood (4) family guy (3) fekete vipera (4) felirat (88) fifty shades of grey (6) film (374) fordítógép (38) francia (41) friends (49) garfield (6) gilmore girls (15) google (4) gyilkos elmék (5) gyűrűk ura (5) hamis barát (65) használati utasítás (18) helyszínelők (45) helyszinelok maraton (8) hirdetés (13) hírek (8) hogfather (5) holby city (3) holland (3) horvát (5) house md (19) how i met your mother (3) hunglish (21) idézet (6) index (18) internet (100) ismeretterjesztő (123) jag (8) james bond (4) james verseny (18) játék (4) jóbarátok (54) joey (3) kaliforgia (3) káromkodás (3) képpel (207) képregény (8) kiadvány (11) kiejtés (9) kifejezés (4) könyv (197) kvíz (19) latin (5) law & order (4) lengyel (3) letterman (3) lord of the rings (4) lost (5) magyarról (130) married with children (5) máshol írják (7) mást jelent (322) máv (4) miami helyszínelők (5) miért éppen alaszka (5) monk (6) mythbusters (7) ncis (8) német (105) nem félrefordítás (16) nem fordította (13) név (123) nincs ilyen szó (40) northern exposure (5) obama (3) offi (6) olasz (12) orosz (19) pratchett (5) prison break (5) programajánló (5) rádió (4) rajzfilm (53) reklám (23) rém rendes család (4) román (4) roswell (7) saját hiba (12) sajtó (363) sherlock (6) simpson család (17) sorozat (483) south park (9) spanyol (9) sport (6) star trek (7) supernatural (3) számítástechnika (4) szavazás (6) szerkezet félreértése (70) szex és new york (3) szinkron szerda (9) szívek szállodája (12) szlovák (3) szoftver (35) szótár (5) szóvicc (4) született feleségek (5) termékcímke (17) tévéműsor (91) the mentalist (15) the pretender (3) the simpsons (15) the x files (5) tolmács (9) top gear (14) true blood (3) tükörfordítás (232) újrajátszás (4) véleményes (173) videóval (8) x akták (5) you rang mylord (4) zene (17) Összes címke

Van arcunk...

2009.06.05. 20:25 nyolc_mini_vese

Jakabbal a rendkívül fontos beszélgetéseink közepette kitaláltuk, hogy miért is ne csinálhatnánk egy kedves felhasználót a Facebook-on. Így legalább materializálódhatnánk. Úgyhogy, aki szeretné Leiter Jakabot a barátai között találni, az bátran keressen rá a szent névre és jelölje be! Hogy mire lesz jó? Azt még frankón nem tudjuk, de legalább az ellentmondásos regisztráció miatt már megérte :-D

[Jut eszembe, nem kellene itt az Indán is csinálni egy ilyet? Nekem tetszik a rendszere, szerintem mindjárt megyek is, és megcsinálom. Pedig erről nem is volt szó az ebéd közben... Bocs! - LJ]

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leiterjakab.blog.hu/api/trackback/id/tr421166047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Idesüssetek, micsoda jó kis Indás közösséget csináltam! Meg van már indás nickem is, bibibí!
Jut eszembe: szerintetek ebéd közben találtunk félrefordítást?
@Leiter Jakab: Ja, pazar. Közben felfedeztem, hogy a hétvégi melómnak nincs hangja... így nehéz lesz.
jaj de izgi ez, be is jelöltelek jól
Na látjátok, mivel vesén kívül más még nem vett föl barátjának az Indaneten, ezért nem olvashattátok, hogy máris találtam egy remek módot a felhasználására. Azért nem írom be ide, hogy mi ez, mert ez itt egyik poszthoz sem kapcsolódik, viszont nem is off - szóval ott pont jó helyen van.
@Leiter Jakab: az a baj, hogy én meg közben szintén Leiter Jakab néven írogattam....
Na most én felélesztettem miattatok a vagy éve már a rosseb tudja, miért létrehozott, aztán rögtön álomra szenderített fészbúk ökauntomat.

A kérdés az, hogy érdemes csak ezért regisztrálni az Indanetre?
@pocak: A fene tudja. Nekem egyelőre tetszik. Nem egy nagy fáradság a regisztráció, a facebook hosszabb...
@pocak: Egyébként téged jelöltelek vissza elsőnek (mert te jelöltél meg elsőnek...), és megtisztelve érzem magam, hogy ezért felélesztetted a facebookodat :).
@nyolc_mini_vese: Na de hol tetted ezt? Mert itt a blogon csak a saját kommentjeimet találom? Vagy a facebookon? Akkor azért dobott ki kétszer is, miután hibátlanra megcsináltam a Back to the Future kvízt?
@Leiter Jakab: nézd meg :-)
átírtam a nicket, de írd vissza, mert regisztráltam egy minivesét is (nem is egyet, nyolcat), mert összeakad, ha ketten egyszerre lépünk be. vagyis kivág.
@Leiter Jakab: biztos szidtad a facebook anyukáját, közben az enyémet kellett volna :-D
@Leiter Jakab:
Ja, láttam, hogy frendek száma 1. Cserébe viszont nekem is te lettél az első, mert te jelöltél vissza elsőként azok közül, akiket izibe bejelöltem. És szintén megtiszteltetés. :)
az internet, mint modern vívmány közösségformáló ereje a XXI. században

ez akár egy tanulmány címe is lehetne

de biztosan van is ilyen
Engem amúgy egy nagy live LJ-találkozó gondolata foglalkoztat egy ideje, erre lenne vevő? Vagy már rég vannak ilyenek rendszeresen, csak lemaradtam?
@archieanderson: Hát én ma ugye találkoztam LJ-vel és bejelentkeztünk live :-)

Legyen ön is a barátunk facebookon és mindent megtudhat!
@nyolc_mini_vese: Azért mondtam, hogy *nagy*, tehát minél több TK meg RJB részvételével. Én pl nem fészbukolok :P
@archieanderson: ez súlyos hiba, mert pont most találtam ki valami jó ötletet a fordítási okoskodás végett...
@nyolc_mini_vese: Morrrrrrrr... egyszer már leiratkoztam, most iratkozhatok vissza?
@archieanderson: Hát, ha FBB akarsz lenni, akkor feltétlenül. (Facebook Buddy :-)
@nyolc_mini_vese: BFBBF? (Best Facebook Buddy Forever)
@archieanderson: BFFBBF megtoldanám egy f.ckinggal, de csak mert így szebb a sorminta.
Amúgy odaát már megy a móka és a kacagás. De ezt csak úgy csendben mondom.
@nyolc_mini_vese: I have officially succumbed to peer pressure.
Hát, azt se gondoltam volna, hogy pont miattatok, pont most fogok fészbúkni.

Nade ott egye meg a fene, materializálódok, bár ugye, mint tudjuk, adatvédelmi szempontból aggályos (iwiw, stb) hehehe.
Mondjuk marhára nem érdekel, egyébként, ma bevállalós hangulatban ébredtem :)
@Circus: Nadehát senkise mondta, hogy muszáj frankó igazi névvel (jó, tudom, a fészbuk mondta...). De most kirángatom vesét a klozettból és elárulom mindenkinek, hogy az ő igazi neve valójában NEM Nyolc Mini Vese!!! Pedig ezzel regisztrált a facebookra. És ha már témánál vagyok: én szoktam kommentelni a blog.hu-n saját névvel is (ezen a blogon nem), a nevemet tartalmazó nyilvános e-mail címmel. Mikor, hol. Csak keverni nem szoktam a kettőt. De persze mindenki úgy csinálja, ahogy jónak látja, csak példának mondtam.
Egyébként teljesen meg vagyok hatódva, hogy ilyen sokan ilyen rövid idő alatt megjelöltetek a facebookon, nagyon szépen köszönöm-köszönjük.
Várunk ám az Indaneten is mindenkit, ott jó kis közösséget is alapítottam, és majd meglátjátok, milyen kis hasznos dolgokat találtunk ki.
@Leiter Jakab:
Na, regisztráltam az indanetre is.
Jelöltem a fészbukon és az indán is, előbbin az igazi nevemmel, nem titkolom. A wiw-et azért nem szeretem, mert nem csak az ismerőseim, de bárki láthatja a fotóimat, le is vettem őket.
@sarah76: A(z) (i)wiwet én sem kedvelem már egy jó ideje, úgyhogy ott nem is tervezünk mozgolódni, meg három azért tényleg túlzás lenne... Még belőlünk is :).
@Leiter Jakab: Hát már gondolkoztam róla, hogy megváltoztatom a nevem, de akkor sem volt szép, hogy elárultad, hogy még nem így hívnak!

Amúgy a wiw csak arra jó, hogy egy-egy ismeretlen úr vagy hölgy megírja nekem, hogy az adatlapom alapján feltétlenül úgy érzi, hogy munkát keresek + minden álmom, hogy wellness marketinges legyek.
Lehet, hogy tényleg érdemes lenne váltani?
@Leiter Jakab:
Nem muszáj, persze, de ha már beregisztráltam, akkor nemcsak miattatok - még mielőtt nagyon meghatódnál :)))))
sziasztok!az ember eltűnik egy napra, s micsoda felfordulás
én viszont csakis a ti kedvetekért regisztráltam.
sziasztok!az ember eltűnik egy napra, s micsoda felfordulás
én viszont csakis a ti kedvetekért regisztráltam.
jelöltem mindenkit, aki jakabhoz tartozónak vallotta magát.
Jakab! Azt megkérdezhetem, hogy az illusztráció hogy keletkezett? Az irónia nagyon szépen tetten érhető ebben a kis képben is, de kíváncsi vagyok, hogy mivel volt baja a facebooknak. Vagy netről vadászott képről van szó?
@hu_neutrino: Vese csinálta ezt az illusztrációt, tehát ő lenne az illetékes (az egész fészbukozást ő kezdeményezte, én csak kihasználom az ötletét), de annyi volt, hogy ő a blog indulásának napját akarta megadni születésnapnak (mivel eredetileg ez nem az én személyes profilom akart lenni a fészbukon, hanem a blogé, hogy úgy mondjam), de az derült ki, hogy egy évnél fiatalabb "személyek" nem regisztrálhatnak oda. Nem tudom, mennyi a korhatár, de végülis logikus, hogy valaki ennyire kamu adatot ne adhasson meg. Kicsit van is lelkiismeret-furdalásom ott, mert a felhasználási feltételek világossá teszik, hogy elvileg csak valós személyek hozhatnak létre profilt.
@Leiter Jakab: Utánanéztem közben máshol is, és ott is azt találtam, hogy túl fiatal felhasználónak írja ezt ki. Azt is megírták, hogy a korhatár 13 év. Gondolom, nem akarták túl könnyűvé tenni a dolog megkerülését.

Amúgy a Facebookon lehet csinálni csoportot is, lehet, hogy az jobb ötlet, mint egy fiktív felhasználó. A fiktív felhasználók regisztrálása szerintem az iwiwen terjedt el, amíg nem vezették be ők is a csoportokat.
@Leiter Jakab: Utánanéztem közben máshol is, és ott is azt találtam, hogy túl fiatal felhasználónak írja ezt ki. Azt is megírták, hogy a korhatár 13 év. Gondolom, nem akarták túl könnyűvé tenni a dolog megkerülését.

Amúgy a Facebookon lehet csinálni csoportot is, lehet, hogy az jobb ötlet, mint egy fiktív felhasználó. A fiktív felhasználók regisztrálása szerintem az iwiwen terjedt el, amíg nem vezették be ők is a csoportokat.
@hu_neutrino: Csináltam csoportot is, persze, de azt csak meglévő felhasznló hozhat létre, nem? Mert más is javasolta ezt, de ha kitörlöm Leiter Jakabot, mint felhasználót, akkor a csoportnak is annyi, nem? Vagy hagyjam meg a profile-t, és csak a csoportot használjuk?
@Leiter Jakab: talán az kevesebb kavarodásra ad módot.
Hiszen sokaknak van egyéb ismerőse is, és akkor nem kell még ezzel is vacakolniuk.
spec én csakis ezért regisztráltam, de a csoport praktikusabb, nem?
@lizocska: Végülis az lehet a megoldás, hogy egyáltalán nem kell engem bejelölni, elég, ha a csoporthoz csatlakozik az ember. Mit szólnátok ehhez? Bár az igazi neve ott is látszik mindenkinek. Erre meg talán az lenne a megoldás, ha az lenne a policy, hogy ott nem emlegeti senki az itt használt nickeket, és akkor szerintem most már tényleg megszűnik minden gond, mert attól, hogy valaki itt x nicken kommentel, attól még lehet ott a csoport tagja Nagy Jánosként.
@Leiter Jakab: Spec szerintem ezt már elég jól kibeszéltük facebookon. Szerintem hagyd még meg a usert, én is meghagyom a Nyolc Mini Vese userem (főleg, mert cuki, amikor kiírja, hogy Hello, Nyolc), lehet ott menedzselni a dolgokat, szóval no worriez, de ezt már vagy 10-en beírták ott.

@hu_neutrino: Teljesen logikus, hogy nem fogadta el a születési dátumot, de tényleg csak azért tettem be, mert viccesnek találtam ezt a két sort egymás mellett :-D
@nyolc_mini_vese: Jóvanna, túlgondolom a dolgokat általában, ez van :). Meg túlbeszélem. Szakmai ártalom :). Árt a lom.
@Leiter Jakab: ilyen ártalmam nekem is van:((
néha nem is tudom eldönteni, amikor azt mondják, én mindenre gondolok, az most bók, vagy finom elmarasztalás...
süti beállítások módosítása